2008. július 19., szombat

"Vérbő" baromság egy helyi politikustól

A Sonline közéleti hírei közt akadtam rá egy olyan ostobaságra egy helyi politikus szájából ami írásra ösztönzött.(www.sonline.hu/zsoldos)
Hozzá teszem,a cikkből nem derül ki,hogy ezt pontosan hogyan is gondolta az illető de szerintem elég egyértelmű.(ha szokás szerint,politikusként a képviselő elkezdené elmagyarázni,hogy ő nem erre gondolt,akkor is javaslok neki valamit..vagy tanuljon meg fogalmazni vagy megjelenés elött kérje be a cikket ami megszólalásairól íródik)..
A cikk amugy egy politikai verbális csörte része,úgy szánalmas ahogy van mindkét oldalról,de az utolsó mondatok kiverték a biztosítok..figyeld csak..

"Heintz Tamás(Fidesz) orvosként beszélt arról kedden, hogy vérhiány van, ezért pártállástól függetlenül véradásra szólít.

– Szeretném, ha nem lenne reklámakció a vérhiányból. Rendszeres véradóként természetesen én is elmegyek, mint ahogy politikusi felszólítás nélkül is így tennék – mondta Zsoldos Róbert(Mszp ) még a pénteki szúrás előtt."


Hogy nem lenne reklámakció????Ejj Zsoldos úr maga nem tudja,hogy milyen nagy a vérhiány?Ha valaminek,akkor a véradásnak igen nagy szüksége van a reklámra.Méghozzá a jó reklámra.És dicséretes,hogy Zsoldos úr elmegy magától is,viszont ha valaki csak politikus felszólítására megy azzal mi a baj?Legalább egyel többen adnak vért...Ahelyett,hogy Zsoldos is kihasználná esetleg ismertségét erre..mondjuk a fogadó óráin,ha van neki...Ajánlom figyelmébe,hogy a politikusoknál maradva,az EU ezirányú összefoglalóját a véradás ösztönzéséről.
Igenis legyen reklámakció a véradásra való felhivás.
"

Információterjesztés

http://www.10ad.org/wp-content/uploads/2007/09/2.jpg

Litvániában szórólapokat és posztereket osztogatnak az ingyenes véradásról, Spanyolországban postai bélyeg hirdeti azt. A Cseh Köztársaság, Spanyolország, Ciprus, Görögország és Szlovénia arról számolt be, hogy egészségügyi minisztériumaik támogatták a tájékoztató és népszerűsítő kampányokat, hirdették az ingyenes véradást ösztönző rendezvényeket, támogatták a szórólapos és plakátos információterjesztést a nyilvánosság és a donorok körében.

Lengyelországban a Vöröskereszt adott ki plakátokat és zászlókat az önkéntes véradásról és annak társadalmi jelentőségéről. Iskolák, kórházak, helyi közigazgatási hivatalok, egészségközpontok kaptak ezekből, és vérgyűjtő rendezvényeken is terjesztették. Rádiós és televíziós műsorok készülnek, a véradók számára koncertek, zenei programok kerülnek megrendezésre.

Németországban a gyógyszerek reklámozásáról szóló törvényt módosították, így már nem szabad a vér- vagy vérplazmaadományt pénzbeli juttatás vagy költségtérítés említésével reklámozni. Emiatt a vér- és vérplazmagyűjtő szolgálatoknak át kellett gondolniuk a véradás népszerűsítésére irányuló stratégiájukat.

Lettországban a véradók országos központja szervez információs és népszerűsítő kampányokat. Az orvosok azokban az esetekben is ösztönzik az embereket véradásra, amikor egy hozzátartozójuknak vérátömlesztésre volt szüksége.

Olaszországban az 1990-es években kezdődtek kampányok, és ezeket főleg a nyári hónapokra időzítették, hogy a szezonális vérhiányt ilyen módon enyhítsék. Azóta országos terveket dolgoztak ki a véradás népszerűsítésére és a nemzeti önellátás kialakítására.

2004-ben a litván egészségügyi miniszter jóváhagyta az önkéntes és térítésmentes véradást ösztönző programot. A vérgyűjtés elveiről szóló előadás mellett koncertre is sor került, és a tömegkommunikációs eszközök sugároztak az önkéntes véradást hirdető reklámokat.

Máltán a nemzeti transzfúziós intézet televíziós és rádiós műsorokban, valamint a helyi sajtóban megjelenő cikkeken keresztül népszerűsíti a véradást.

Spanyolország autonóm régióiban 60 szervezet foglalkozik a véradás népszerűsítésével (előadások, plakátok, szórólapok, idézetek, vérgyűjtő központok szervezése, a donorok utókövetése, konferenciák tartoznak eszközeik közé).

Magyarországon számos projekt, toborzó kampány és reklám segítette az önkéntes véradás előmozdítását; a véradás társadalmi értékét erősen hangsúlyozzák.

Spanyolországban, Írországban, Máltán és az Egyesült Királyságban felmérések készültek az önkéntes és térítésmentes véradással kapcsolatos attitűdökről, a véradás akadályairól, a reklámkampányok hatásáról, a vérgyűjtő rendezvények elérhetőségéről, a vérhiány okairól és kezeléséről.

Írországban az országos vérellátó szolgálat marketingigazgatót vett fel, akit a vállalati kapcsolatok erősítésével, közösségek, üzleti vállalkozások és diákcsoportok számára tartott előadások szervezésével bíztak meg. Egy ügynökséget is szerződtettek a véradást reklámozó kampány írországi bonyolítására. Az olyan marketingfogások használata, mint a fizetett hirdetés, a direkt marketing és a közönségkapcsolatok sikeres az Egyesült Királyságban, ahol közvetlen hatást és megnövekedett tudatosságot váltott ki.

Olaszországban internetes kampány zajlott 2002-ben: külön portálokon kifejezetten a vérgyűjtő állomások tevékenységére hívták fel a figyelmet. Írország vérgyűjtő szolgálata 2003 szeptemberében átszervezte weblapját, hogy a donorok számára e-mailes figyelmeztetéseket, klinikák keresésére szolgáló eszközöket, klinikai naptárokat, valamint kapcsolódó információkat tegyen elérhetővé. Skóciában a honlap alkalmas on-line jelentkezésre, a donorokkal kapcsolatos információ keresésére, időpontok ellenőrzésére és az egészséggel kapcsolatos kérdések feltételére. Szöveges üzenetek küldését is kipróbálták Írországban, hogy emlékeztessék a donorokat, ha vérgyűjtő klinikák közelében járnak.

Az idézet az" Europai Közösség Bizottságának jelentése az önkéntes és térítésmentes véradás tagállamok általi ösztönzéséről"-ből van kiemelve.

A véradásra ösztönző minden reklám fontos.A hazai ilyen felhívásokkal szerintem az a baj,hogy évtizedek óta a szokásos formulát hozzák.Hazai "sztárok" szívhez szóló hangon kérnek minket,adjunk vért mert milyen fontos.Az egésznek van valami régi Sztk hangulata..Többek közt ezért sem tudják megszólitani a fiatalságot.
Itt van egy mókás tv reklám például,az amerikai vérbankok szövetségétől:

http://www.youtube.com/watch?v=dEkLFT8frXo&feature=related

Ha megnézzük mi kell hozzá...egy kamera,6 szereplő jelmezekkel és egy jó ötlet.A megfelelő stáb rendelkezésre áll a helyi tévénél,szereplőket találhatunk a méltán híres színházunk színi növendékei vagy statisztái között,a jó ötletért meg forduljanak helyi reklámügynökséghez.

Szóval Zsoldos úr inkább erre fordítsa energiáit és ismertségét,sőt saját képviselői keretéből megfinanszirozhatja a városi véradásra ösztönző klippet.
És ez szól a másik oldalnak is.Hamár értünk dolgoznak...

Nincsenek megjegyzések: