2008. július 24., csütörtök

Balatoni bukta avagy ötletekre kényszerítve

A Reklámgerilla kritikái néha olyan reakciókat generáltak érintettek egy részétől akik ugyan többszöri átértékelés után jogosnak tartották a bejegyzéseinket de hiányolták az építő kritika jelenlétét.
A blog szerkesztői a blog jobb oldali sávjában,a Reklámgerilla létrejöttéről,stilusáról már leírták a miért és a hogyan okait.Továbbra is a reklámokat fogjuk kritizálni de az épitő jelleget nem úgy képzeljük el,hogy konkrétan megkritizált reklámról leirjuk :ezt a reklámot igy meg igy kellene összerakni,igy lenne jó,igy kellene kinéznie.
Az "épitő jelleget" továbbra is abban látjuk,ha az első reakciók,felháborodások után a kritizáltakban vagy azokban akik még nem hirdettek csak szándékukban áll,vagy éppen már hirdettek csak nem kerültek a "szemünk elé" de a blog olvasása után elgondolkoznak saját reklámjaikon,nos,ők azt a fajta logikát és harcmodort értenék meg,amivel a kisvállalkozások életben maradásukért netán fejlődésükért,egyediségükért küzdhetnek a marketing-reklám területén.
Az elmúlt napokban már beszerkesztettünk olyan bejegyzéseket amik megmutatták,hogy egy-egy napi hírt olvasva,egy-egy kutatási eredményt értelmezve,hogyan tudjuk a legösszenemillőbbnek látszó hírt a saját tevékenységünk reklám ötletére forditani.
Ez már egy olyan példája annak a bizonyos "építőnek" szánt kritikának amire a cikkeket olvasva egyre többször kellene az olvasóknak,kritizáltaknak valóban "építkezniük".Mert magát a gondolkodás folyamatát,annak rafinériáit és lehetőségét kell észrevenni.
Olyan sajtó felületeket olvasunk mi is ami mindenki rendelkezésére áll.Az egyik legjobban,legkreatívabban használható tevékenység egy kisvállalkozás vezetője számára aki tudja,érti,hogy a marketing kommunikáció az életben maradás egyik legfontosabb esélye-a hírvadászat.Mire is gondolunk?Hogyan lehet egy napi hírből,legyen az bármi olyan ötletet kipattintani ami egyedi?Nézzük..
Ezt a hírt például a MNO felületén olvastuk.
És ezt a hírt a legnagyobb örömmel például a kaposvári Virágfürdő menedzsmentjének kellett volna olvasnia.A cikkben elég egyértelműen le van irva:
  • ha csapadékos időjárás akkor 25-30%-os forgalomkiesés a balatoniaknak-vagyis,az emberek a rossz időben nem látogatják a parti kereskedelmi egységeket.De ha már ott vannak csak épp rossz időt fogtak ki mit csinálnak?ülnek a nyaralóban?
  • az időjárásból adódó forgalomcsökkenés a wellneseket nem érinti-és akik nem wellnesben nyaralnak?
  • 15-30 %-al nő a kirándulók száma-hoppá!tehát ott vannak a kieső bevételek,az emberek csak épp kirándulnak.Ergo máshova mennek költeni.
Na de miért nem Kaposvárra jönnek költeni ha már úgyis kirándulnak???Sőt,ha ugyan wellnesünk még nincs(amit ugye nem érint a kiesés) mink van ami "wellneszes"?
Egy hajó út a déli oldalról az északi oldalra(a célterülete a kirándulók nagy részének) átkelőhajók menetideje szerint kicsit kevesebb mint egy óra(max.50 perc).Egy Kaposvár -Balaton-part nem menetrend közlekedésű busszal sem sokkal több.Legyen picivel több mint egy óra.
Ha mi a Virágfürdő marketingesei lennénk akkor e hír olvasása után azonnal lekérnénk a meteorológiai szolgálattól az augusztusi előrejelzést,kinéznénk a 2-3-4 legtutibban rossz időt jelző napot.Elrohannának egy-kettő-három buszt bérelni( variálva a méreteket),szépen a fürdő arculatához dekorálnánk,hónunk alá csapnánk pár nivós prospektust a városról és a fürdőről,keritenénk egy legalább egy idegen nyelvet beszélő egyetemistát,idegenforgalmi végzettségű fiatalt és lebuszoznánk a déli partra.Leparkolnánk a kikötőnél és várnánk a rossz időben beinduló,kirándulni igyekvő népeket.Személyes kontaktussal,a busz dekoratív megjelenésével,felkészült ,nyelvet beszélő kisérővel ajánlanám a családoknak,a nyugdijas német pároknak,baráti társaságoknak,gyermekeseknek(egyáltalán bárkinek),hogy ha már rossz idő és amúgy is kirándulnak..ugyanannyi idő alatt elviszi őket a busz ingyen(!!) a megye székhelyére,a környék legnagyobb élményfürdőjébe.!Erre az alkalomra kinálnék speciális jegyet.Az úton a felkészült hostess bemutatná a várost,elmondaná,hogy nálunk is vannak ám múzeumok,kávéházak,gyógyfürdő,sőt jelen esetben a világ legnagyobb ifjusági foci fesztiválja..És a fürdő elé érkezve az utasaim szépen besorolnának a Virágfürdőbe.Este ugyanúgy vissza.
Nyilván az ötlet csak egy alap,azt ki kell dolgozni.De a lehetőség benne van.De főleg a bejegyzés arról szólt,hogy hogyan lehet észrevenni egy hírben a felhasználható infót.

Ez a példa egy nagy cég,sőt Kaposvár legnagyobbnak szánt gazdasági beruházását működtető cég felé volt ötlet.De mi van a Reklámgerilla által kedvelt kisvállalkozásokkal?Ők milyen hirt és hogyan használjanak?A következő bejegyzést akkor nekik..

Nincsenek megjegyzések: