2008. július 22., kedd

Lapozó

A nagy és mértékadó piackutatók lassan feldolgozták már minden adatukat amit az év első felében gyűjtöttek.
Pár érdekes szám és megállapitás kerül most bejegyzás alá amiket vagy a róluk alkotott megállapításokat érdemes figyelembe vennie mindenkinek aki reklámra és marketingkommunikációra szánt pénzét jól szeretné felhasználni.Szintén ajánlva azoknak akik ezeket a cégeket kiszolgálják.
A Nemzeti Médiaanalizis kutatás legfrissebb - a 2007. október és 2008. március közötti időszakban felvett - sajtóolvasottsági eredményei szerint a legolvasottabb nyomtatott sajtókiadványok egy-egy száma több mint egymillió emberhez jut el. A milliós közönséget elérő 5 kiadvány mellett, további 7 lap olvasottsága haladja meg a félmillió, további 18-é a 300 ezer főt.

A legolvasottabb fizetős napilapok listáját a Blikk, a hetilapokét a Story, a havilapokét a Kiskegyed Konyhája vezeti. A legolvasottabb 20 kiadvány közül hét ingyenes terjesztésű.

Tematikájuk szerint csoportosítva a kiadványokat - a hirdetési lapok mellett - a televíziós műsorújságok és a megyei napilapok együttes, országos olvasottsága a legmagasabb. A lappiac változatlanul egyik legmeghatározóbb szegmense a női témákkal foglalkozó kiadványoké.

A havonta vagy annál ritkábban megjelenő lapok közül a legnépszerűbb tematika az egészség,a női témák de az első húszban benne van mind a három nagy férfi magazin is.(bár kétségtelen,hogy a női célcsoportra fókuszáló lapok kétszer annyi magazinja van jelen e listán.Ugyancsak hat féle egészségügyi lap látható amik közül kettő vezeti ezt a listát.

A hetente,kéthetente megjelenő lapokat vezeti a Szuperinfo(több mint 3 milliós olvasótáborral) és az első 20 között a 13.helyet foglalja el a Grátisz ami a megyei napilapok ingyenes reklám és hirdetési melléklete,425 000-es olvasottsággal.

A napilapok közül a Somogyi Hírlap olvasottsága 114 000 fő.Zalában másfélszer ennyien olvassák az ottani napilapot....

Vagyis a kaposvári és megyei ingyenes reklámlapoknak két óriással kell versenyezniük.Mivel az adatokból kiderül,hogy a lapcsoportok szerinti olvasottságot mérve az emberek 42%-a legalább egy hírdetési lapot,31%-uk pedig egy helyi/megyei lapot olvas egyáltalán nem mindegy,hogy a kaposvári,somogyi cégek melyik kiadványokban reklámoznak.

Jelen állás szerint a városi,megyei piacot tekintve a szuperinfo és a Grátisz mögötti harmadik helyért megy a verseny az ingyenes kiadványok közt.A Reklámgerilla véleménye szerint a Grátisz mint beérhető konkurencia teljes joggal megcélozható lenne a többi,kisebb kiadvány részéről.A Grátisz előnye gyakorlatilag az,hogy a megyei napilap kiadványaként nagy példányszámban jelenik meg és formátuma,külső megjelenése a Somogyi Hírlaphoz hasonlit.A belső tartalma ,a benne lévő hírdetések és reklámok minősége az ami nem feltétlenül predesztinálja ezt a kiadványt az emberek bizalmára,érdeklődésére.A csúcsragadozó a Szuperinfo ami országos lefedettségét,egységes arculatát és példányszámát tekintve is esélyes arra,hogy az a bizonyos 42% őket válassza a "legalább egy"-nek a lapcsoportok szerinti olvasottságot tekintve,az ingyenes hirdetési lapok közül.

Ezért a város többi ingyenes reklámlapjának a következő lehetőségei vannak:vagy specializálódik és tematikai hírdető lapként próbálkozik,vagy a terjesztési területét szűkiti és alapos vizsgálat után a terjesztési területén élők igényeihez igazitja a hirdetőit,vagy olyan egyedi,magas minőségű,sokkoló kommunikációs reklámstratégiát alkalmaz ami mind az olvasottságát és imidzsét,mind a hirdetési felületének értékét megnöveli.

Amennyiben megmaradnak a megszokott megjelenésüknél és irányvonaluknál,nem nyújtanak az olvasóik felé új vagy plusz élményt(és ezáltal vonzóbbá téve a felületüket a hirdetők felé) akkor lehet ugyan olvasójuk és állandó hirdetőjük de piacvezetővé soha nem válhatnak.

Márpedig melyik az a vállalkozás amelyik úgy száll versenybe,hogy jó neki a bronzérem is?

Ugye,igy nem sok értelme van....

Lapcsoportok olvasottsága


az adott lapcsoportból legalább egy lapot olvas

(%)

hirdetési lapok

42

önállóan terjesztett tv magazinok

32

megyei/helyi napilapok

31

általános női lapok

28

sztár magazinok

19

országos bulvár napilapok

15

országos közéleti napilapok

14

vasárnapi lapok

13

szórakoztató-szabadidős lapok

12

egészségmegőrzési lapok

11

napilap mellékletként terjesztett tv magazinok

10

politikai, közéleti lapok

9

rejtvénylapok

8

autós lapok

6

programajánlók

6

pénzügyi, gazdasági lapok

6

gasztronómiai lapok

6

sportlapok

6

lakberendezési-építészeti lapok

5

ifjúsági lapok

5

női életmód és -fitnesz lapok

5

férfi életmód lapok

4

számítástechnikai, informatikai lapok

4

mama-baba lapok

3

bázis: 15+ magyarországi népesség
időszak: 2007 4-2008 1. negyedév

Nincsenek megjegyzések: