2008. július 24., csütörtök

Még jó,hogy ez a lap "grátisz"..2

A lap 2. és 3. oldalán (tematikája a fejléce szerint:Megyei hírek), az elöbbinek alsó felében aprók,szót se róluk.3.oldalon legnagyobb felülettel a Volksbank országos postja.(fő szlogen:Kék villám.illusztráció egy repülőgép.őszintén szólva ez a hirdetés nem érdekel mert nem helyi "termék" másrészt nekem a kék villámról a hadseregbeli takaritáshoz kapott kicsi kék színű bip súrolószer jut eszembe),alsó negyedben egy PR cikk az Álomvilág Matracháztól(a pr-cikkekről egyszer majd bővebben).Az egyetlen reklám is egy kupon tulajdonképpen az oldalon.A Mágika Kreatív hobbi bolté. Vagy kitéped a lapból vagy körbevágod magad vagy viszed magaddal az egész újságot.A kupon érvényessége korrekt betűmérettel jelezve.A Mágika reklámjával a gond az,hogy ha már kreatív bolt akkor ennél egymilliószór kreativabbnak kellene lenniük.Ha én valaha annyi kézügyességgel és kreativitással rendelkeznék mint amivel valószinűleg ennek a boltnak a tulajai és ebből is akarnék megélni akkor minden felületen,módon és eszközzel ezt sugároznám magamról,örömmel vinném bele minden tehetségemet a reklámokba is.De a Mágikának egy boszorkányos logóra futotta csak ezuttal ami aranyos,meg jópofa és releváns a bolt nevével,csak túl evidens illetve általános.Oké,legyen a Mágika egy boszorkány,de az akkor legyen valami "kreativabb":)).
--
A Szépség és a Környezetünk tematikájú oldal 2/3-án öt kaposvári ingatlanforgalmazó aktuális ajánlata osztozik.A Grátisz szerkesztői ha érdekelné őket egyáltalán a törekvés a szebbre,jobbra akkor pontosan kellene tudniuk,úgy is mint egy nemzetközi lapcsoport termékének szerkesztői,hogy a legnagyobb olvasottságú tematika egyike a női téma.Úgyis mint Szépség..ha van egy ilyen témájú oldaluk akkor nem olyan hirdetésekkel kellene összeszerkeszteni ami női ,szépségipari reklám?
Az ingatlanosok "aprói" nem lehetnek egy reklámkritika alanyai...
Illetve a következő,Életmód tematikájú oldal felét elfoglalja a Remax szines lakáskinálója.Ez már nem a megszokott apróbetűs felsorolás mint a többieké hanem nagy,fotókkal illusztrált ajánlatok.Érdekes egyébként,hogy a 10 millió alatti árú ingatlanok fotói elképesztően szarok.Mármint maga a fotózási szög illetve a fotóhoz választott lakásrészlet.Nyilván mert a 10 milka alatti lakások esetleg panelek amikről mit lehetne fotózni?De ha már egy lakást fotóznak akkor legalább ne a szekrénysor,az ülőgarnitúra meg a függöny legyen a kép fókuszában.
---
A 7.oldal az autó-motor témájé.Egy pécsi suzukis kereskedő promóciós ajánlattal(azért kell elolvasni mert benne van,hogy igenis össze lehet állni egy közös promóra kapcsolódó szolgáltatást nyújtókkal.A pécsi Suzukisok pl az Agip egy kútjával),egy kaposvári kereskedés országos Dacia reklámjával(semmi extra,a Dacia annyi rossz emléket hordoz magával a múltból,hogy ennél sokkal jobb reklámokra van szükségük.Ráadásul a cégcsoportnak nemzetközi szinten is minden lehetősége megvan a világ legjobb reklámügynökségeivel dolgozni..),egy autómosó vállalkozás hirdetése(szimpla szolgáltatás felsorolás.pedig a tevékenység egy reklám szempontjából jól használható terep.ez a hirdetés a lehetőségekhez képest gyenge ).És van egy fogyasztói csoport hirdetés,olimpiai bajnok Csollány Szilveszterrel.Ebben a hirdetésben a szerepeltetett olimpikon ellenére sincs meg a tevékenységükhöz szükséges bizalmi vonzerő.Ugyanis Csollányon és forintok felsorolásán kivül csak az nem derül ki,hogy egyáltalán ki ez a cég.Cégnév,logó,utalás semmi.Csak egy iroda cim.És ha odamész kit keresel?A "csollányos" hirdetőket?A portás vajon olvas grátiszt?Vagy elvárják,hogy telefonáljak?És kit keressek?Ez a hirdetési egy óriási tévedés,bukta,gyanús és abszolút nem felel meg az alapvető bizalomnak sem.Csollány ehhez adta magát?Hát..szarul mehet neki..
---
Az Egészség tematikájú oldalon nincs reklám.Csak azért irunk róla,mert egy nagy fricskát megér a szerkesztők felé.A lapon két cikk osztozik.Felső cikk cime:Egészséges is lehet a nasi.A cikkben illusztráció,egy sütis kép.Alatta lévő cikk cime:A nyári hasmenés veszélyei.Szerencsére illusztrálva nincs...Bravó szerkesztők!
---
Következő a Turizmus témájú oldal.Itt van egy pr-cikk a mesztegnyői rétesfesztiválról.(hajrá gasztronómia!!!).Velük kapcsolatban: ma láttam őket egy reggeli műsorban.Tehát van lehetősége az egész rendezvénysorozatnak hozzáférni a médiákhoz,mert alapvetően iszonyat jó az egész.Összefonni egy rendezvénysorozattá a somogyi gasztro fesztiválokat...Csak épp senki nincs aki közös logóval,közös megjelenésű promóval megadná a dizájnát az egésznek.Erről a különleges asztali örömök rendezvényről és marketingjükről külön bejegyzést fogunk irni.
Elöljáróban annyit a marketingkommunikációjáról a rendezvénysorozatnak,hogy a reggeli műsorban ma a műsorvezető igy vezette fel a mesztegnyőieket:Nos..akkor Mesztegnyő..ugye..Veszprém..Keszthely..Balaton..illetve..Mire szerencsére a kulturált mesztegynői szervező kisegitette:Egy kedves falu Somogyban....A műsorvezető egyéni ostobasága egy dolog,az viszont kinek az ostobasága,hogy senki nem nyomott a kezébe olyan anyagot amiből legalább fel tudott volna készülni?Vagy van egyáltalán olyan promó anyag amiből ostoba paraszt műsorvezetők is tanulhatnának?
Van még egy irás az osztrák fürdőkről(persze..kiről kell irni amikor mindenki a magyar fürdőkulturából akar gazdasági növekedést és ennek ellenére esik vissza a vendég éjszakák száma?hát persze.Egy külföldi konkurensről.) és a Tamási Termálfürdő pr cikkecskéje.(mert ugye Somogyban nincs egyetlen termálfürdő akire ráférne a pr és a reklám..).Katasztrófális a megyei idegenforgalmi és fűrdőkultura silánysága kommunikáció területén...Már csak azért is mert van a lapon még egy hirdetés.Egy utazási irodájé.Egy pesti(b.füredi és hévizi kirendeltséggel) irodáé.Az,hogy nincs megyei utazási iroda akit érdekelne a Turizmus tematikájú oldal hirdetési felülete az lehet az ő hibájuk de lehet,hogy a Grátisz szarik magasról a kaposvári utazási irodáknak szánt kinálatára..
---
Az utolsó oldalon újabb szinesek.
A Vásártéri Szőnyegház,az Információs Katalógus,a Hamvai Lakberendezési Áruház,a Baross szőnyegáruház hozza a szokásost(akciók,százalékok,felsorolás,lejáratott szlogenek-ütős akciók,padlón az árak,miért hagyná ki,árengedmény,stb).Az Aranyablaknak ugyan van egy logója ami egyszerű és semmi fantázia nincs benne de a hirdetése olyan sűrű,hogy az embernek átolvasni sincs kedve.
A Nimbusz műszaki áruház dettó,csak itt kicsit szellősebb a képek és a sorok közti sáv.Ettől biztosan nem a nimbusza nő a cégnek....
Ami megérne egy erősebb gondolatot az egy Suzuki reklám.Egyrészt ebben a lapban már volt egy Suzuki reklám.Egy pécsi cég promóciós felhivása közel fél oldalon.Ezzel szemben itt van egy kisebb méretű,országos Suzuki reklámból ismert egyszerű és gyenge reklám.Úgy látszik a város két Suzuki kereskedője nemhogy egymással szemben pozicionálná és mindenképpen megkülönböztetné magát,mondjuk remek reklámokkal,hanem már egy baranyai versenytárs is többet költ a kaposvári hirdetési felület egy adott számában mint a "mieink".Suzuki Hirt ez nagyon kevés..ez nem reklám.Ez...na hagyjuk.


A Grátisz se a külsejében,se a hirdetői kreativitásában nem egy olyan vetélytárs akit ne lehetne utolérhető célként megcélozni és lehagyni a somogyi,kaposvári egyéb ingyenes lapkiadványoknak.A Grátisz egyetlen elönye,hogy sokat nyomnak belőle és a Somogyi Hirlap tesvére.Kreativ,ügyes és felkészült,fantáziadús és merész reklámokat kináló kiadvány pillanatok alatt a helyi kedveltség tekintetébe leverhetnék.

Van kihivó?

Nincsenek megjegyzések: