2008. július 25., péntek

Máshogy jön majd "directbe"..

Az alábbi rövid előzetes egy kiragadott példa a szeptembertől változó reklámtörvényből.Ajánlott DM-eseknek és a "cimzetteknek" egyaránt.

"Szeptember 1-jén lép hatályba az új reklámtörvény, ennek alapján postai úton a továbbiakban is meg lehet keresni reklámokkal a magánszemélyeket, ám szigorúan szabályozza a megkeresési módokat és elõírja, hogy a további megkeresések lemondását...

..hogyan kell biztosítania a feladónak. Amennyiben a címzett elõzetesen írásban hozzájárult reklámküldemények fogadásához, zavartalanul folyhat tovább a levelezés, elegendõ a lemondás mikéntjét és a megfelelõ elérhetõségeket tartalmazó „egyértelmû és szembetûnõ” tájékoztatás. Elõzetes hozzájárulás nélkül is megkereshetõek a nyilvános adatbázisok szereplõi, ám ekkor vagy csak úgynevezett kapcsolatfelvevõ, azaz a címzett beleegyezését kérõ levél küldhetõ – amely nem tartalmazhat reklámot –, vagy ha a cégek reklámküldeményt küldenek, minden esetben térítésmentesen feladható válaszlevelet kell mellékelniük. Ennek költségét a feladónak, vagyis a reklámoztatónak kell állnia, a válaszlevél, vagyis a visszajelzés minden esetben ingyenes lesz a címzett számára. Ez a fajta megkeresés megdrágítja a direkt marketinget (dm), hisz egy-egy küldemény nyomtatási költsége 5-10 forint körül lehet, a postai költsége pedig függ a visszaküldött levelek számától.

Fontos tudni, hogy a nyilvános adatbázisokban elõzetesen tiltakozó (például a telefonkönyvben úgynevezett dm-tilos megjelöléssel ellátott) ügyfelek felkeresése még a megfelelõ válaszboríték küldése esetén sem megengedett. A megkeresés módjától függetlenül a feladónak minden egyes dm-levélben meg kell jelölnie az adatbázis forrását – vagyis ahonnan a levél küldõje a címeket beszerezte –, valamint a lemondás mikéntjét is.

Forrás: elelmiszer.hu"

Ebből a rövidke irásból is kiderül,hogy mennyire felértékelődik egy kisvállalkozás számára a saját adatbázis.Ezért is kell már a vevő belépése után törekedni a kommunikációra, a megfelelő stilusra és viszonyra a vásárlókkal mert minél hamarabb alakul ki az eladó és a vásárló közt a bizalmi viszony(beszélgetni,beszélgetni,ajánlani,figyelni rájuk!!) annál könyedébben tudjuk a vásárlás végén elkérni a beleegyezésüket és egyben az email cimüket,postacímüket,esetleg telefonos elérhetőségüket,névjegykártyájukat a késöbbi marketing akcióinkhoz.Ők lesznek az adatbázisunk.Ha pedig a bolt jellegéből adódóan nem tudunk mindenkivel kommunikálni,ügyes ötlettel és remek megfogalmazással el kell érni,hogy tegyük fel, maguktól kitöltsék az ezirányú kérdőivünket.Igy egykalappal megoldottuk a törvényi igényeket(beleegyezés, ha esetleg DM anyagokkal operálnánk) és a saját adatbázis létrehozását.

Nincsenek megjegyzések: