2008. július 18., péntek

Olimpia:lerágott csont vagy állandó lehetőség?

A világ jelenlegi legostobább frázisa ez:hamarosan kezdődik az Olimpia..
Tudjuk.Ilyenkor a gyakorlott sportközvetítés néző már fújja is:sörreklám,üdítő reklám,mekdoneldsz,ilyen burger-olyan burger,hihetetlen akciók,részletre síkképernyős tv,dupla erősségű klima,stb...
A szokásos.Amikor jön valami világ méretű sportesemény akkor a hazai marketingesek már előre dörzsölik a tenyerüket,mondván az olimpiával bármit ellehet adni.Elég egy sima 10%-os kedvezmény,hozzá teszük,hogy olimpia és kész is a stratégia.
Évek óta hiányzik az eredetiség ezekből a versenyekhez csatolt reklámokból.
Egy vidéki városban ez hatványozottabban jelentkezik.A multik és a frenchise-ok hozzák a szokásost,a középvállalkozások közül a legaktivabbak ilyenkor az elektronikai cikkeket árusító áruházak,elszaporodnak a város sörözőinek kivetítős plusz szolgáltatásai.Az egészből hiányzik a bátorság.És a felkészültség.
Egy kreativ kisvárosi vállalkozó már rég startra kész és már elindította az "olimpiai kampányát".
Kiváncsi vagyok,leszek kis városunkban mi a helyzet.Eddig még csak elvétve látni egy-egy klima vagy tv akciót.Pedig ha a cégünk rendelkezik egy nagyon jól ismert célközönséggel tudva azok szokásait,gyengéit,elvárásait akkor határozott és irányított reklám akcióval remekül tudjuk termékeinket,szolgáltatásainkat értékesíteni.
Persze,tudom,hogy Kaposváron gyakorlatilag egyetlen kis és középvállakozás sem rendelkezik naprakész piackutatási eredményekkel,3/4-ük nem ismeri célközönségét vagy egyáltalán nem is pozicionálta cégét.De ezekről majd később..addig is javaslom,ha valaki igényt tart kisvállalkozásként megfizethető reklámügynökségre annak szivesen megadom a Radical Provotion elérhetőségét.
Ötletelés gyanánt pár csemege külhonból..


A Carlsberg üres üvegeiből promotálja saját brandjét.Képzeljük el,mondjuk a Fő utcán mondjuk X. sörözőt.Tegyük fel megvan a kivetítőjük..A szerződött partnere,a példa kedvéért legyen a szállító italnagykereskedő cég,legyártat valami 15 méter hosszú és mondjuk 3 méter széles paravánt amibe szakemberekkel a megfelelő sörös üveg méreténél picivel kisebb lukakat vágat tegyük fel ebben a formában:X söröző...A felirat a névtől függően száz üvegnyi üres palack lehet,mondjuk.Ha a söröző meghirdeti,hogy egy adott olimpiai versenyszám alatt egy-egy baráti társaság kirakja a söröző nevét üres üvegekből(amiből természetesen elötte elfogyasztották és kifizették a sört) akkor(a nagyker segítségével) a társaságot megajándékozza valamivel.A nyeremény fakultativ de mindenképpen ötletesnek és nagy volumenünek kell lennie.Mondjuk egy szezonzáró nyárvégi házibuli italbiztositása,x forint értékben.Ha nem sikerül adott idő alatt kirakni a nevet akkor máris felpörgette a söröző a forgalmát.Ha meg nyer egy társaság másnap is megy..mert jó érzéssel távozott(és nem csak az elfogyasztott alkohol miatt:)).


A hölgyek is remek célcsoportok ilyenkor..csak ellenkező előjellel.Egy fehérnemű üzlet is tud olyan marketinfogást kinálni amivel kampányszerüen növelhetik bevételüket és hírnevüket.Az ötlet szintén nem új csak merni kell alkalmazni helyi viszonyok közt.
De nem azért vagyok,hogy ötleteket adjak..majd ha lesz olyan bátor és kreatív vállalkozás aki felfogja,hogy minden reklámra költött pénz duplán hálálja meg magát a cég számára.Majd ha lesz aki megfizet,olyan ötleteket kap,hogy csak na....:))
na még egy a fagyizóknak...A fagyi adott,beszerzünk műanyag dobozokat..mint a jégkrémeknél.Így a fagyizónak saját márkás terméke lehet.Az olimpiai nemzetek zászlóit megkreálják a fagyijukból és ennyi.a példán egy kreatív fagyizó(és a reklámügynöksége) megtoldotta még az ötletet azzal,hogy olyan államok zászlóit készítették el amik nem léteznek.De a neveik is igen fantáziadúsak:Eufória Emirátusok,Nirvána Föderáció,

Advert1

Advert_2

Advert_4

Advert_3

Advert_5

Advert_6












































































Addig pedig ismétlem:nem szégyen a nagyoktól lopni ha nincs saját ötletünk,formáljuk a saját közegünkhöz és bátran tágítsuk a lehetőségeinket a befektetett összeget tekintve és akkor sikerül másnak,egyedinek láttatni vállalkozásunkat a városi riválisokkal szemben.Ismerve a helyi igényességet a reklám trületén állítom..nem lesz olyan nehéz.

Nincsenek megjegyzések: