Nos tévedtem a két lap,a Szuperinfo és a Kapos Extra,csalódást okoztak.
Furcsa mód,az fordul most elő,hogy a kritikák a két lapot illetően egy bejegyzésbe kerülnek mert annyira gyenge a felhozatal,hogy nem éri meg bővebben foglalkozni velük.
A reklámokat illetően,a többséget a kisebb kiadványoknál már értékeltük,gyakorlatilag ugyanazok hirdetnek,ugyanazzal a formával,ötlettel.Ezért csak párat emelnék ki,ami legalább egy kicsit is elgondolkoztatott közülük.
Kezdjük a Szuperinfoval ami az egyetlen országos lefedettségű ingyenes kiadvány,olvasói tábora vezeti az olvasottsági listákat a kategóriájában és a példányszámban egyaránt.Ebből kifolyólag a legminőségibbnek kellene lennie,de mint minden,ilyen területen ebben a kis országban..természetesen nem igy van.
A XIII./30. szám:
A bal felsőben azért érdemes a Gábor ablak hirdetését megnézni,mert ők az aktuális Grátiszban (is) megjelentek egy egészen másfajta reklámtípussal,részletek majd ott.Addig is csak memorizálni,hogyan néz ki a cég hirdetése a piacvezető lapban..
A Credithill országos posztja nem érdekes,személy szerint mindig megdöbbent,hogy Vágó úrral minden hitelességet(hitelességet és nem hitelt.Ettől függetlenül a marketingesük ügyesen kötötte össze) megpróbálnak lefedni csak azért mert hangosan és következetesen elutasit mindent ami nem egyezik az ő világnézetével,baromságnak titulál olyan dolgokat amiket ő nem tart bizonyitottnak,kinyilvánitja politikai elkötelezettségét és publikálja a saját meggyőződését és vezet egy olyan műsort amiben a lexikális tudás a mérvadó nem pedig a hitelesség.De ettől függetlenül jó összekötése a hitel és a hitelesség szavaknak,kérdés Vágónak volt e,lesz e valaha szüksége ilyen hitelekre.a hirdetés tele van "akár" szavakkal,növelve ezzel a műsörvezető ajánlati hitelességét...
Mellette csak bogarászás után derül ki,hogy egy BAG nevű cég hirdet.Van ugyan egy logójuk amiből semmi nem látszik,pedig ezt látva elméletileg azonnal tudnunk kellene ki ez a cég és mi kell ,hogy beugorjon róluk.a hirdetésbe belezsúfoltak egy iszonyatos "megoldások szigete" szlogent amit egy zöld pacával próbáltak bemutatni.Hogy ennek mi köze a biztositáshoz és vajon ez e a cég hivatalos szlogenje?Azt nem tudni..
A 2.oldalon az Ebédfutár egy helyes kis logóval..alatta pár sorral:Házhozszállitást vállalunk.-naná..mit vállalna még egy EbédFUTÁR????
A 3.oldalon ami érdekes lehet a Nagyhegyesi Cukrászat.
» |
Ugyanezen a lapon az Óriások Üzletét sikerült a lap legkisebb hirdetési blokkjával reklámozni.Áá...no comment.
A lapban ezeken kívül ugyanazok a hirdetések vannak,amiket korábban máshol megjelenitve már megkritizáltunk.
Ez volt a SZUPER(nek nevezett) info...És egy mondat a honlapjukról:"A Szuperinfó név az ország (elsősorban a vidék) vállalkozói számára a hitelességet, pontosságot és hatékony reklámkommunikációt jelenti."- a hitelességről annyit,hogy 6.oldal,bal felső sarok,redőnyhirdetés..sehol egy cégnév vagy vállalkozó név..ez tényleg hiteles ilyet közzétenni.A reklámkommunikáció hatékonyságát,már bocsánat de kizártnak tartjuk ilyen minőségű hirdetésekkel.Másrészt erről csak a vállalkozók nyilatkozhatnak,közülük is csak azok,akik mérik,hogy a hirdetésük mennyire volt hatékony.
---------
A Kapos Extra egy kissé speciálisabb kiadvány mert nagy részben közérdekű cikkekkel van töltve,apróhirdetésekkel és pár keretes szinessel.
A reklámok nagy része ismert.Kiragadva belőlük..
Ez a reklám egyértelműen azt szeretné elérni,hogy rögzüljön a honlapjának cime.Azért mert webes kereskedést folytat.Ha igy van,akkor nyilván tudják,hogy akik netről vásárolnak azok az információikat is onnan szerzik be.Ergo felesleges a bizonytalan hatékonyságú ingyenes lapban hirdetni,ha a potenciális vevőket a neten keresztül akarja elérni.
A hirdetőnek okulásul bemásolnék pár adatot:
Az ACNielsen európai kutatása a különböző médiumokban megjelent hirdetések bizalmi indexéről az internetezők körében:A szájpropagandában a kérdezettek(és ezzel az átlag) 68%-a bizik,ezzel ez a forma vezet.Vagyis ha valaki netezőknek kinál valamit érdemes arra épitenie,hogy a termékéről,szolgáltatásáról a már meglévő vevői jókat mondjanak.Erre reagálva jönnek az új vevők akik a jelek szerint a legjobb reklámnak a mástól hallott pozitiv véleményeket tartják.De ugyancsak magas a netezők közt ha a hagyományosabb szájpropaganda helyett ugyanezeket a véleményeket emailben kapják meg.Ezt 66%-os átlaggal tartják hatékonynak és hasznosnak.61%-uk a márkák,szolgáltatások,termékek saját weboldalát tekintik elsődleges bizalmi tájékozódási forrásnak,ugyancsak 61% aki a megrendelt hirlevelekből meriti az infoit a vásárláshoz.Vagyis aki bizik és meglátogatja a honlapot az szinte biztosan regisztrál hirlevélre is.És az átlag a magazinok és ujságok tekintetében 41 és 48 százalék.Tehát a lapokban megjelent hirdetések több mint fele hiteltelen és nem vásárlás ösztönző a netezők számára.Márpedig tisztelt hirdető fentebb..aki honlapot reklámoz,az tudja,hogy azt csak azok fogják felkeresni akiknek net van a közelébe és rendszeresen használja online vásárláshoz.az ő adataik pedig nem erősitik meg azt,hogy a fenti hirdetést érdemes volt egy ingyenes lapban feladni...
Össz-vissz ennyi anyagot találtunk arra érdemesnek,hogy szót vesztegessünk rá,minden más reklám a lapokból azok honlapján megnézhető.Ugyanaz az ötlettelen,üres,gyenge és valószínüleg soha fel nem mért hatékonyságú hirdetés....
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése