2008. július 29., kedd

Se nem szuper,se nem extra..

Régen tartottam már a kezemben a két legismertebb hirdetőújságból példányt,de úgy gondoltam a kritikáknál remek alapanyagot fognak szolgáltatni..
Nos tévedtem a két lap,a Szuperinfo és a Kapos Extra,csalódást okoztak.
Furcsa mód,az fordul most elő,hogy a kritikák a két lapot illetően egy bejegyzésbe kerülnek mert annyira gyenge a felhozatal,hogy nem éri meg bővebben foglalkozni velük.
A reklámokat illetően,a többséget a kisebb kiadványoknál már értékeltük,gyakorlatilag ugyanazok hirdetnek,ugyanazzal a formával,ötlettel.Ezért csak párat emelnék ki,ami legalább egy kicsit is elgondolkoztatott közülük.

Kezdjük a Szuperinfoval ami az egyetlen országos lefedettségű ingyenes kiadvány,olvasói tábora vezeti az olvasottsági listákat a kategóriájában és a példányszámban egyaránt.Ebből kifolyólag a legminőségibbnek kellene lennie,de mint minden,ilyen területen ebben a kis országban..természetesen nem igy van.
A XIII./30. szám:


A bal felsőben azért érdemes a Gábor ablak hirdetését megnézni,mert ők az aktuális Grátiszban (is) megjelentek egy egészen másfajta reklámtípussal,részletek majd ott.Addig is csak memorizálni,hogyan néz ki a cég hirdetése a piacvezető lapban..
A Credithill országos posztja nem érdekes,személy szerint mindig megdöbbent,hogy Vágó úrral minden hitelességet(hitelességet és nem hitelt.Ettől függetlenül a marketingesük ügyesen kötötte össze) megpróbálnak lefedni csak azért mert hangosan és következetesen elutasit mindent ami nem egyezik az ő világnézetével,baromságnak titulál olyan dolgokat amiket ő nem tart bizonyitottnak,kinyilvánitja politikai elkötelezettségét és publikálja a saját meggyőződését és vezet egy olyan műsort amiben a lexikális tudás a mérvadó nem pedig a hitelesség.De ettől függetlenül jó összekötése a hitel és a hitelesség szavaknak,kérdés Vágónak volt e,lesz e valaha szüksége ilyen hitelekre.a hirdetés tele van "akár" szavakkal,növelve ezzel a műsörvezető ajánlati hitelességét...
Mellette csak bogarászás után derül ki,hogy egy BAG nevű cég hirdet.Van ugyan egy logójuk amiből semmi nem látszik,pedig ezt látva elméletileg azonnal tudnunk kellene ki ez a cég és mi kell ,hogy beugorjon róluk.a hirdetésbe belezsúfoltak egy iszonyatos "megoldások szigete" szlogent amit egy zöld pacával próbáltak bemutatni.Hogy ennek mi köze a biztositáshoz és vajon ez e a cég hivatalos szlogenje?Azt nem tudni..
A 2.oldalon az Ebédfutár egy helyes kis logóval..alatta pár sorral:Házhozszállitást vállalunk.-naná..mit vállalna még egy EbédFUTÁR????
A 3.oldalon ami érdekes lehet a Nagyhegyesi Cukrászat.





»
Van egy elképesztően nem jó logó de van egy jó ötlet.Heti bontásban a hétvégi asztalra tortákat kinálnak.Remek,ha látod mi a kinálat tudod melyik hétvégi ebédhez milyen sütit kaphatsz.Sajnos nem derül ki a hirdetésből,hogy házhoz szállitják e,érte kell menni és ha igen mikor,se az,hogy melyik üzletükbe kellene menni érte vagy esetleg telefonon is rendelhetek e....Itt van egy jó ötlet és elbaltázzák egy amatőr,gyenge,átgondolatlan reklámmal.Arról had ne szóljunk,hogy az 5%-os kedvezmény 20 darab torta felett az már esküvői mennyiség(ha szeletre gondoltak akkor illene kiirni...).Az új boltjukról közzétett kép egy lepukkant és üres portált mutat be,ettől nem kivánok meg semmilyen sütit...Bizonyára nagyon finom termékeik vannak de a reklámjuk ócska.
Ugyanezen a lapon az Óriások Üzletét sikerült a lap legkisebb hirdetési blokkjával reklámozni.Áá...no comment.
A lapban ezeken kívül ugyanazok a hirdetések vannak,amiket korábban máshol megjelenitve már megkritizáltunk.
Ez volt a SZUPER(nek nevezett) info...És egy mondat a honlapjukról:"A Szuperinfó név az ország (elsősorban a vidék) vállalkozói számára a hitelességet, pontosságot és hatékony reklámkommunikációt jelenti."- a hitelességről annyit,hogy 6.oldal,bal felső sarok,redőnyhirdetés..sehol egy cégnév vagy vállalkozó név..ez tényleg hiteles ilyet közzétenni.A reklámkommunikáció hatékonyságát,már bocsánat de kizártnak tartjuk ilyen minőségű hirdetésekkel.Másrészt erről csak a vállalkozók nyilatkozhatnak,közülük is csak azok,akik mérik,hogy a hirdetésük mennyire volt hatékony.
---------
A Kapos Extra egy kissé speciálisabb kiadvány mert nagy részben közérdekű cikkekkel van töltve,apróhirdetésekkel és pár keretes szinessel.
A reklámok nagy része ismert.Kiragadva belőlük..
http://www.kaposextra.com/akt_pdf/akt_hird/1foto.jpg
Ez a reklám egyértelműen azt szeretné elérni,hogy rögzüljön a honlapjának cime.Azért mert webes kereskedést folytat.Ha igy van,akkor nyilván tudják,hogy akik netről vásárolnak azok az információikat is onnan szerzik be.Ergo felesleges a bizonytalan hatékonyságú ingyenes lapban hirdetni,ha a potenciális vevőket a neten keresztül akarja elérni.
A hirdetőnek okulásul bemásolnék pár adatot:
Az ACNielsen európai kutatása a különböző médiumokban megjelent hirdetések bizalmi indexéről az internetezők körében:A szájpropagandában a kérdezettek(és ezzel az átlag) 68%-a bizik,ezzel ez a forma vezet.Vagyis ha valaki netezőknek kinál valamit érdemes arra épitenie,hogy a termékéről,szolgáltatásáról a már meglévő vevői jókat mondjanak.Erre reagálva jönnek az új vevők akik a jelek szerint a legjobb reklámnak a mástól hallott pozitiv véleményeket tartják.De ugyancsak magas a netezők közt ha a hagyományosabb szájpropaganda helyett ugyanezeket a véleményeket emailben kapják meg.Ezt 66%-os átlaggal tartják hatékonynak és hasznosnak.61%-uk a márkák,szolgáltatások,termékek saját weboldalát tekintik elsődleges bizalmi tájékozódási forrásnak,ugyancsak 61% aki a megrendelt hirlevelekből meriti az infoit a vásárláshoz.Vagyis aki bizik és meglátogatja a honlapot az szinte biztosan regisztrál hirlevélre is.És az átlag a magazinok és ujságok tekintetében 41 és 48 százalék.Tehát a lapokban megjelent hirdetések több mint fele hiteltelen és nem vásárlás ösztönző a netezők számára.Márpedig tisztelt hirdető fentebb..aki honlapot reklámoz,az tudja,hogy azt csak azok fogják felkeresni akiknek net van a közelébe és rendszeresen használja online vásárláshoz.az ő adataik pedig nem erősitik meg azt,hogy a fenti hirdetést érdemes volt egy ingyenes lapban feladni...

Össz-vissz ennyi anyagot találtunk arra érdemesnek,hogy szót vesztegessünk rá,minden más reklám a lapokból azok honlapján megnézhető.Ugyanaz az ötlettelen,üres,gyenge és valószínüleg soha fel nem mért hatékonyságú hirdetés....

Nincsenek megjegyzések: