2008. július 19., szombat

Hírplakát analízis

Ma kezembe került a Hírplakát neveztű reklám kiadvány így hétvégére meg is van az analizálandó reklám mennyiség.
Először úgy "illik" ,hogy magával a kiadvánnyal kezdjük ,hogy aztán a partnereik hírdetéseivel folytassuk.
A Hírplakát nevével ellentétben nem,hogy plakát méretű sokkal inkább a legkisebb ilyen típusú kiadvány a városban.A mérete így értelemszerüen rányomja a bélyegét a reklámok minőségére.Több olyan hírdetést is találtam ami a fix méretekhez igazítva beszerkesztés után kisbetűk tekintetében olvashatatlanná vált.
A lap kiadójának honlapját meglátogatva kissé meglepődtem mert egy hírekkel felturbózott,több rovattal rendelkező hír oldalt találtam.Az elismerést erősen erodálta,hogy bejegyzés szerint az oldal szerkesztése szünetel.
Nyilván más munkájuk akadt mert mint kiderült a lap kiadója alapvetően egy épület kivitelezéssel és felújítással foglalkozó cég.Igy viszont nem értem,hogy ha már ingyenesen terjesztett kiadvánnyal is kezdtek,akkor az egyéb hirdetési bevételeik mellett miért veszik el önmaguktól a saját reklámkiadványuk felületének harmadát?Mert az újságban közel két oldalnyi felületen négy tv csatorna műsorát ismertetik.
Ez az első ilyen tipusú ötlet(készitsünk műsor újságnak álcázott reklám lapot) után minden hasonló csak jobb lehetne.ez pedig még a műsor ajánlók közül is minimál infos.
Igy ahelyett,hogy a Hirplakát szerkesztői kihasználnák,hogy a reklámlapok törzs olvasóival megosszák a lakásfelujitásokkal kapcsolatos tapasztalataikat,cikkeket irnának és esetleg saját maguknak partnereket szereznének,tucadikként odarakják nekünk négy csatorna műsor rendjét.Hiba.
Ez a vállalkozás vagy nem döntötte el még miböl is akar megélni vagy pedig egyetlen tevékenységére sem fordit annyit ami feleslegessé tenné a másikat.a Gerilla azt javasolja,válasszák a felújítás iparát mert a reklámot nem jól csinálják.A vizsgált II.évfolyam 2. számában 29 hírdetést találunk.(amugy a honlapon már a II.évfolyam 4.száma is látható ami azért fura mert a vizsgált 2.számot ma azaz július 19-én dobták be a levélládámba.Terjesztés bukott mint az index..)Csemege még,hogy a honlap szerint a 2.szám nem egyezik a kezembe került,szintén 2.számként jelzettel.Zavar a szerkesztésben..
A honlapjuk archívumából kiderül,a hírdetőik közül vannak igazán régi partnereik is,a pénztárgép szervizek,a helyi autókereskedők közül.
A logójuk és lapnevük betűtipusa erőltetett.Ami még kiderül a lapról,hogy a terjesztési körzetei Kaposvár,a déli Balaton part,Marcali,Szigetvár.Ez utóbbi két városból az újságban nincs hírdetés.Ergo olyan kiadványt terjesztenek olyan piacon ahol senkit nem szólitanak meg.
A 29 hírdetés pedig a következő...

8 megjegyzés:

. írta...

pedig müködik..

. írta...

Tisztelt Gerilla!
(Gerilla?! No comment...)
Nem értem, mi a problémája lapunk minőségével. Igényes, minőségi, és rengeteg időt fordítok rá, hogy minél jobb legyen. Az újság azért ilyen, mert az emberek: olvasók, hirdetők ilyennek szeretik. Köszönöm, nem kérem a roszabbnál rosszabb ötleteit. Tartsa meg magának! A lapszám: 11. Mi megtanultunk írni, Ön tanuljon meg olvasni! Szerintem előbb a saját házatáján söprögessen, utána jöjjön a miénkre!
(Nem lehet regisztráció nélkül üzenetet küldeni a honlapon? Elég gyenge!)

Tisztelettel: HírPlakát

. írta...

Kis segítséget nyújtva a Hírplakátnak a kommentelésben(addig is amíg regisztrálnak) itt a válasz:
Kedves Hírplakát!
Kösz,hogy olvassátok a blogot.Ez már azt jelzi,hogy érdekel titeket kritikai vélemény a munkátokról.Vannak akik nagyvonalúan elmennek a kritika mellett és fogalmuk sincs róla,milyen fontos szerepe van azoknak egy cég életében.
A leveletekre reagálva...
Először is,javaslom olvassátok el a jobb sávban található leírást a blog céljairól.Ez egy kimondottan erős kritikát ígérő oldal,egyéni vélemény bejegyzésekkel kreatív,a reklám szakmát,annak speciális guerilla marketing ágát ismerő emberektől.Ez egy blog és nem honlap,jelzem mégegyszer.
Problémánk nincs csupán véleményünk.A problémák nálatok vannak.Ha-ahogy a leveletekből kiderül-rengeteg időt fordítotok a lapra és mégis csak ennyit tud adni a HP.
Olvassátok el újra a bejegyzést és jelezzétek ha a kritikán kívül találtok benne olyat ami azt jelzi,nekünk probléma a lapotok minősége.
A Hírplakát nyomdai minősége nem lett megkritizálva,az valóban az elérhető legjobb minőségű papirra készül.Azt sem vitattuk,hogy rengeteg időt töltötök vele.Bizonyára igy van.Csak ez nem látszik.Mert a nyomdai minőséget maximum megrendelni kellett.A hírdetőket megszerezni és négy oldalt szerkeszteni.Valószínűleg a kezdeti lapszámokhoz képest változott,lehet,jobb lett a lap minősége.Nem tudjuk,mi csak az adott példányt szemléztük.Szubjektíven,ahogy egy blog stilusa megkívánja.
Az,hogy minőségi lenne e a lap azt erősen vitatjuk mert a minőség nem csak a nyomdai megjelenitésről szól.Ti egy reklám kiadványt szerkesztő cég vagytok aki nyilván ebből akar megélni.Tegyük fel...(vagy építőipari cég akinek hobbi és mellékes kereset a lapkiadás?)
Ha az Ti hírdetőitek megelégszenek ennyivel azzal sincs gond de ez nem befolyásolja azt,hogy reklám szakmai szempontból a hirdetések rosszak.De az ezekre vonatkozó irások nem véletlenül lettek külön bejegyzés alá szerkesztve.
Azt,hogy az olvasók,hirdetők ilyennek szeretik azt honnan tudjátok?Végeztetek piackutatást?Megszondáztátok a közvéleményt?Tulajdonképpen be tudjátok határolni kik az olvasóitok?Korra,nemre,iskolai végzettségre,anyagi körülményekre ,stb való tekintettel?Mert kijelenteni,hogy ilyennek szeretik,annak kell,hogy legyen valami alapja.Hiszen minél többet tudtok az olvasóitokról annál célirányosabban szolgálhatjátok ki őket.
Segitsetek nekünk pontosítani a bejegyzésünket...A Hírplakátnak hogyan jellemezhető az olvasói közönsége?18-24 közti fiatal férfiak?Vagy zöldövezetben élő többgyermekes családfenntartók?Esetleg 50-60 év közti hölgyek?Kinek szól a lap?Melyik csoportot vizsgáltátok amiből azt az eredményt vontátok le,hogy tetszik nekik?És milyen módszerrel vizsgáltátok?Telefonos közvélemény kutatás?Személyes teszt?Internetes szavazás?És mekkora volt a minta vételi létszám?10 embert kérdeztek meg?100-at?
Egy kisvállalkozás meghal a célcsoportja minden jellemzőjének ismerete nélkül.
Higgyétek el,megértjük,hogy szívügyetek a munkátok de nem ellenségek vagyunk hanem kritikusok.Mi csak örülünk ha egy reklámból élő kaposvári kis cég minél jobbra törekszik..és el is éri a célját.Kreatív,felkészült,ötletes,friss marad.
A sértődés csak elveszi a lehetőséget,hogy kivülről jövő véleményt is figyelembe vegyen a marketing stratégiája kialakitásakor.
Nem baj,ha nem kértek az ötletekből már csak azért sem mert egyetlen ötletet sem adtunk az írásban.Sokadszorra irom..csak véleményt fogalmaztunk meg.
Van rá mód,hogy megismerhessétek az ötleteinket amivel garantáltan egyedibb,jobb,kreatívabb lesz a lap és megsokszorozza a partnerei számát de az már szolgáltatás amiért fizetni kell.Cserébe aki fizet olyat kap amit a városban még senki nem csinált.
Hogy ezek rosszabbnál rosszabbak lennének e?Egyetlen,a lapotokra vonatkozó ötletünket sem ismeritek....sértődékenységből minősitetek olyan dolgot amiről nem is hallottatok még:))
Egyedül a lapszámra irt korrigálást fogadjuk el.Mindenestre megnéztük.A fejlécen igy néz ki:2.évf./II.szám...római számmal a lapszám..ez könnyen összetéveszthető.De bocsi..
Arról pedig,hogy ki tanult meg írni és ki nem,ne nyissunk vitát,főleg a fejlécetekben szereplő "Déli Balatonpart" helyrajzi jelző helyesírási hibája után...

A Ti lapotok papirja jó,a benne lévő hírdetések rosszak,ez nem egy minőségi reklámkiadvány.

. írta...

Tisztelt szerző!
(név híjján, ugyanis szerintem egy pont nem név!)
Ez nem kritika! Az ön egyéni véleményét pedig mindenki kinevette. Szó szerint idézek: "unatkozó h.. gyerek, akinek nincs jobb dolga" Nem az enyém, hanem több hirdetőé, akiket elég ocsmány lejárató módon "kritizált". Semmi köze hozzá, de azért elárulom igenis végeztünk közvéleménykutatást. Nem is egyet! A műszaki szerkesztőt nem kéne ócsárolni, Ő tanulta a szakmát! Az, hogy a cégem miből akar megélni, ahhoz semmi köze! De amúgy köszönjük az írását, hirdetőink még elszántabban ragaszkodnak hozzánk. Az újság igenis minőségi, mind a szerkesztés, mind a hirdetések! Ha szakmabeli lenne, tudná, hogy a hirdető igényeihez kell igazodni. Itt is látszik, hogy gőze sincs a reklámszakmáról! De nyugodtan firkálgasson tovább, előre is megköszönöm az ingyenreklámot! (helyesírási hiba a fejlécünkben nincs!!) Már említettem, hogy mi megtanultunk írni... Mellesleg önt minősíti, hogy véleményét nem meri névvel vállalni. Szeretettel várjuk a szerkesztőségünkben egy személyes beszélgetésre, ahol nekem, mint laptulajdonosnak, és a munkatársaknak kifejtheti, hogy miért is rossz a mi újságunk! Ha meggyőzőtt, akár munkát is ajánlok Önnek, azért, hogy szabadidejét végre hasznosan tölthesse!!!(a nyomdát nem csak megrendelni kell, de ezt gondolom nem tudta, különben nem írta volna) Ha valóban kiáll a véleményéért, akkor vállalja előttem személyesen is azt! Különben a nagyok között tényleg csak egy kis vacak pont marad! (Szívesen veszem az ötletet, hogy melyik az a minőségi újság Kaposváron)

. írta...

Kedves Hírplakát!
Köszönjük az újabb kommentet.Gyakorlatilag kezd végre megvalósulni a blog lényege.
Vitákat generálni a kaposvári reklám piac szereplőivel a minőségibb és KREATÍVABB reklámok,marketing kommunikációs eszközök használatáért.
Gyorsan az elején zárjuk le a helyesírási vitánkat mert nem vagyunk gyerekek,látjuk,hogy mindenki tud írni és olvasni.Csak van aki helyesebben..A ti fejlécetek szerinti írásmóddal szemben(Déli Balatonpart) a magyar helyesírás szerint a jó megoldás:déli Balaton -part.(ehhez helyesirási szótár sem kell,elég a gugli..).
Megszólitásnak a "szerző" megfelel.A . pedig a bloghoz kapcsolódó bejegyzők nickje.Lehetne bármi,mi ezt választottuk:.
(látod,a leveled végén ügyesen le is csaptad a feldobott ziccert:))
De,az írások kritikák,vélemények.Ahogy a Te leveled is egy vélemény.vitatkozunk vele de nem minősítünk "hülye gyereknek" pedig a déli Balaton-part alsós anyag..na lépjünk túl ezen..
Nem,nem unatkozunk szerencsére csupán tudunk időt szakítani a minket érdeklő dolgokra,mint például ez a blog.Hogy ki szerint vagyunk unatkozó hülyegyerekek azt nem tudjuk,mindenkinek akinek a reklámja kritika alá került és volt email címe,kapott egy hasonló levelet mint Ti.Hogy várjuk szeretettel a reakcióját.Egyikük sem írta,hogy hülyék lennénk.Írhatnának bármit pedig,hely van,erről szól a blog "megjegyzések" rovata.
Elhisszük,hogy több piackutatást is végeztek,ezért is kértük előző levelünkben,hogy segítsétek a szerkesztést,mondjátok el ki a célközönség.Nyilván nem kötelező elmondanotok de ha már itt van egy ilyen általatok ingyen reklámnak nevezett lehetőség akkor érdemes kihasználni.Egy kisvállalkozásnak minden fórumot ki kell használnia,hogy a lehető legtöbb információt jutassa el a közönség felé magáról.Tessék,nekünk pontosan ez a fajta "ingyen reklám" is a dolgunk...Használjátok bátran:)
De ha megosztható és nem titok,milyen módszerrel és mire terjedt ki a piackutatás?
A műszaki szerkesztőt mivel is "ócsároltuk"?Nem találtam ilyen mondatot..Vagy arra gondoltok,hogy szóvá lett téve,hogy az újság harmadát elfoglalja négy tv csatorna műsora?Ez nem a műszaki képességeket érintő észrevétel,ez hiba.Ha az a cél vezérelt benneteket,hogy ha tv műsort szerkesztetek a hirdetőitek mellé akkor a lapot legalább egy hétig megtartják az olvasók ergo ahányszor megnézi a napi műsort,annyiszor olvassa mondjuk az x. cég hirdetését,ezt a "pluszt" pedig a hirdetőitek felé kommunikálva őket felületvásárlásra ösztönzitek őket,akkor szerintünk ez a látszattal ellentétben nem volt jó ötlet.Azért mert a tv műsort kínáló ingyenes lap az EST lapok családjából sokkal több csatornát mutat be,filmeket ismertet,stb.Ha tehát megakarják tartani a lapotokat akkor azt nem a tv műsorok miatt fogják tenni az emberek.Ezért a lapotok harmadát elveszitek a fizető hirdetők elöl illetve nem használjátok az épitőipari cégetek önreklámjára.
Vagy ez már a célpiac ismeretében jött volna?Mert akkor a célpiacotok a nyugdijas és alacsony fizetésből élők,ugyanis a négy, lapotokban lévő csatorna alap csomagban előfizetve ebben a rétegben a legdominánsabb.Erre vonatkozó adatokkal a Szonda,Gallup,stb oldalán találkozhattok a tv nézési szokásokat vizsgáló méréseikből.
Nagyon örülünk,hogy az írásaink következtében még jobban ragaszkodnak hozzátok a hírdetőitek!!Komolyan!!Örülünk,hogy hozzájárultunk a stabilitásotokhoz.Ha csak ennyi haszna volt a blognak irányotokban,azt hiszem szavatok nem lehet a szándékainkat illetően:)).És még pénzt sem kértünk érte..
A meghívást a szerkesztőségbe köszönjük,ezzel az a helyzet,hogy hozzánk szoktak jönni azok akik elég bátrak és belátók a saját marketing koncepciójuk kommunikációs és kreatív feladatait illetően.
A tanácsadási és brief szerkesztési szolgáltatásunk óradíjas.de egyelőre csak a fővárosban érhető el.
Kaposvári születésüként természetesen a cél a saját városunkban hasonló színvonalú munkát végezni a jövőben.
Amikor ez megtörténik a promociós anyagunk hozzátok is el fog jutni.
Ha ott tartanánk,hogy munkát ajánlani tudnátok akkor már jó lenne mert az azt jelentené,hogy igény és anyagi lehetőség van a városban a kisvállakozások felől egy ilyen típusú szolgáltatás igénybevételére.
De ez sajnos még messze van,elnézve a lapotokban lévő hírdetéseket.Nyilván nem mondhatjátok meg mindnekinek hogyan és mit kellene optimálisan hirdetnie de legalább szerencsétlen Írisz Parfümériának javasoljatok már valami hatékonyabb kampányt.Őnekik nem találtuk mail címüket igy sajnos eddig nem tudnak az ingyenes ajánlatunkról.
Szívesen ajánlanék olyan nyomdát akiknél valóban csak annyi lenne a dolgotok,hogy rámutattok a papirra,leteszitek a hírdetéseket és a többi már csak a nyomda dolga.Igy többet tudnátok a kreativitásra forditani az időtökből.De szerintem az árai nem alkalmasak még a partnerségetekre..
Sajnos,nem tudunk nektek minőségi lapot mondani az ingyenes reklám újságok piacáról Kaposváron.
Mert mégegszer..ez a blog pontosan ezért született..
Hogy minőségi reklámok szülessenek a városban.Legyen az ingyenes lap,rádiospot vagy tv reklám,poszter vagy kommunikációs kampány,arculat vagy hirdetés.
A hirdetőitek pedig,akik hülyegyereknek tartanak minket hamarosan be fogják látni,hogy érdemes egy reklámügynökséghez fordulniuk ha a reklámjaikkal pénzt is szeretnének keresni.

Várjuk a további hozzászólásaitokat..:)

. írta...

Ja..a szakmabeliségről és a hirdetők igényeiről még annyit...
A hirdetők igénye az,hogy a felület és mód ahol és ahogy kommunikálnak a leendő vevőikkel az találkozzon az ő célközönségükkel...
Ez pedig nem azonos a hirdetési felület, hirdetők felé irányuló igényeinek kielégitésével.
Ha ti pontosan ismeritek a saját olvasói rétegetek jellemzőit akkor az ő igényeiknek megfelelő reklámokkal kell megtölteni a lapot.És az átgondolt hirdető azt a felületet fogja választani aki kimondottan az ő célpiacának ismeretével rendelkezik és fedi azt.
Vagyis mondjuk ha a Hirplakát olvasói rétege a felmérések alapján mondjuk a legjobban a 60-70 év közötti nőkkel jellemzhető a legdominánsabban akkor felesleges sportcipő hirdetésket felvenni(és más kérdés hogy a cipő boltnak is felesleges egy ilyen lapban hirdetni).
ellenben érdemes olyan hirdetőket szerezni,akik az olvasóitok igényét elégitik ki a szolgáltatásaikkal,termékeikkel.
Tehát amikor a szakmabeliséget és az igényeket emlititek akkor elöször is az az olvasói igényekkel kezdődik.
Ebben az esetben a lapotok ha ismeri a célpiaca jellemzőit akkor specializálódik,vagy átvitt értelemben pozicionálja magát.
Kérdés:ha egy mondattal kellene jellemeznetek,hogy a Hírplakát kikhez szól,kiknek a lapja akkor mi lenne a szlogenetek? szívesen olvasnánk.
a Hirplakátot nem azoknak szánjátok akik hirdetnek,nem ők akarják magukat olvasgatni.Nektek az olvasói igényeket kell kielégiteni.
Vagyis:rosszul pozicionáltátok magatok,rossz célcsoportnak marketingeztek ha a hirdetők igényeit helyezitek az olvasók elé.

. írta...

beszerkesztve..
Tisztelt Szerző!
Itt és most megköszönném Önnek a tegnapi (életem legrosszabb) napját. Úgy érzem nincs szükségem az Ön véleményére. Ha tényleg azért jöttek volna létre, hogy segítő kritikával előremozdítsák a reklámpiacot, itt jegyzem meg nagyon rosszul teszik. (Nem csak szerintem) Ha pedig munkát szeretne kapni, azt szerintem ne így tegye, így nem lesz túl sok sikere. (Hogy kapott újságot, ha Pesti??? Ott nem terjesztünk!! Elég fura ez is, mint a többi írása is.) Mindegy is, nem szaporítom a szót, rövidre zárva a mondókámat, az építő kritikát mindig is szívesen fogadtam, de az amit Ön csinál nem az. (Mellesleg szerintem nem mindenki lesz a jövőben olyan békés, mint én.) Attól függetlenül, hogy Ön Pesten él, feltalálták az utazás nagyon kényelmes módját, lásd autó.
Sok sikert, és jó bujkálást kívánok Önnek a további "munkásságához". (Felénk még divat, hogy merjük vállalni névvel és arccal a véleményünket.)

. írta...

Kedves Hírplakát!
Attól élte volna át élete legrosszabb napját,hogy valaki véleményt formált kívűlállóként a munkájáról?
Vajon hogyan kezeli akkor a minden cég életében előforduló vevői,vásárlói panaszokat?
Továbbra is tény:ez egy szubjektív blog,véleményekkel és lehetőséggel reagálni azokra.
Ne haragudjon,de ez a "más nem lesz ilyen békés" mondata egy nagyon üres és nagyon primitív szemléletet tükröz azokról akik ezt Önnek emlitették.
Megnyugatom,ettől se megijedni se máshogy csinálni nem fogunk semmit.Már csak azért sem mert a nem békés megoldások egy gerillával szemben sajnos nem hatékonyak:))Mi ugyan nem igy szoktuk elintézni a dolgainkat,nem is fogjuk de gondolom Ön se hiszi,hogy most aztán megijedtünk:)
Nem mellesleg ismételten jelzem,ha Ön pontosan olvasta volna irásainkat akkor a blog jobb oldali sávjában láthatná,hogy milyen stilust választott magának a blog.Építő kritikát az talál aki értelmesen olvas és belátja,hogy a cél nem az ellenségeskedés.Az épitő kritizálás eredménye például ez a komment rovat.Elértük,hogy Ön szembesült egy lapját érintő kritikával amiről valamilyen módon elgondolkodik.(mikor mondott valaki olyan véleményt a lapjáról saját elhatározásából ami hibára hivta fel a figyelmét?meghallja egyáltalán és odafigyel a negatív véleményekre?Tud róla egyáltalán ha valakinek esetleg negatív véleménye van a lapról?Monitorozza állandóan a megítélését ?És abban a monitorált eredményben csak pozitiv véleményeket talál?)Maga írta,hogy a hirdetői a blog cikkeinek hatására még stabilabbá tették partnerségüket Önök felé.
Mi a probléma??Ettől lett rossz napja?Szemlélet váltás.Miért nem úgy gondolkodik,hogy ez volt életem legjobb napja mert stabilabbá vált a kapcsolatom a hirdetőimmel és ráadásul kaptam olyan kritikát amiből magam felvértezve elkerülhetek hibákat?
Higgye el,a kritizált reklámok közül senkitől nem kaptunk semmilyen nem békés megoldást kilátásba helyező levelet.Talán mert a többség tudja mint vállalkozó,hogy a reklám mennyire fontos és nem hiszik,hogy egy kritika egyenlő ellenséggel.Többségük valószinüleg már találkozott ilyen-olyan panasszal,véleménnyel,kritikával a szolgáltatásukkal kapcsolatban.bizonyára kezelték azokat és remélhetőleg tanultak belőle és úgy irányították tovább a cégüket,hogy a panaszolt dolog a jövőben kiküszöbölésre kerüljön.És mi még csak nem is panaszkodtunk,csak kritizáltunk.Szubjektiven.Van aki olvas marketing blogokat van aki nem.Az a cégvezető aki olvas, a reklámjaik kreativítására érkezett kritikákat és véleményeket is igy kezelik.A felkészültje és profizmus felé törekvő kisvállalkozás mindenképp.
Mégegyszer jelzem,nem pontosan olvasta a blog írótársam válaszleveleit.Mindketten kaposváriak vagyunk és ha megnézi a lapjáról irt bejegyzések dátumát,láthatja,hogy hétvégi.gondolom ebből összerakható,hogy hogyan került a kezünkbe a lapja..............(tudja,van autó..és nem pestiek vagyunk..csak itt dolgozunk együtt a reklámjukra pénzt fordító kreatív kisvállalkozásokkal...)
A levele végén lévő mondatokkal kapcsolatban..Tudja a gerillamarketing lényege,hogy "bújkálva" éri el az emberek figyelmét,nem szokásos módon juttatja célba üzenetét,meglepő,vitatott,provokatív...erről kapta a nevét,a gerillákról..akik a céljaikért ugyan bujkálva küzdenek de az eredményeikről mindenki tud.Erre asszociálva olyan a blog amilyen.A zárójeles mondata ellenben értelmezhetetlen,főleg úgy,hogy mi se tudjuk az Ön nevét mivel egyetlen levelét sem irta alá.
Nem is lényeges,minket nem érdekel az Ön neve és ezt nem pejorative irom.A blogolás lényegét tekintve mindegy,hogy a cikkeket vagy leveleket milyen nickkel jegyzi valaki.
Munkánk,mégegyszer irom,ahogy társam levelében szintén megtalálhatta már,ha figyelt,szerencsére van.Ha keresnénk is,nem egy négy oldalas ingyenes reklámlaphoz fordulnánk.
Alapvetően félreérti az egész blogot de semmi baj ezzel.
Olvassa (ha akarja) a továbbiakban is a blogot.Nem csak az Ön lapja lesz szemle alá vetve.Jön lassan a többi is..
És még valami..azt irta egy korábbi levelében a társamnak,rosszabbnál rosszabb ötletei vannak(még úgy is,hogy egyetlen ötletet sem irt Önnek)..
Én most irok egyet magának:menjen ki egy lakótelepre(vagy ahol terjesztik a lapját,mi otthon ltp-n élünk,igy gondolom ott terjesztik) és kérdezzen meg 30-40 embert ad hoc jelleggel akik az utcán járnak,boltból kifelé jövet,kutyasétáltatás,gyerektologatás,stb közben.Férfiakat,nőket,gyerekeket,kortól függetlenül.egyetlen kérdést tegyen fel nekik:Mondjanak három ingyenes reklámlapot amikkel találkoznak a postaládájukba.
A Hírplakát sajnos nem lesz az elsö háromban...És nem azért mert a konkurencia annyival jobb.Hanem mert semmivel enm figyelemfelhívóbb és egyedibb az Ön lapja a többinél.
Pedig a lényeg ez lenne.....
Tisztelettel
Reklámgerilla blog