2008. július 23., szerda

Itt a jövő..és nem látja a többség?

Óriási esemény zajlik Kaposváron.
Az évek óta nagy szeretettel rendezett ifjúsági nemzetközi focitornából Youth Football Festival lett.Idén már a második alkalommal jegyzik a szervezők a magyar labdarúgásban példátlan erdményeket mutató rendezvényt.Több mint háromezer(!!) gyermek,kísérők népesítik be Kaposvárt.Zajlanak a meccsek reggeltől-estig.Fiúk,lányok,fogyatékkal élők a világ minden tájáról.Afrikától Dél-Amerikáig,Európától Ausztráliáig.Tud róla az egész világ..

Tud róla Kaposvár is.Tud róla és nyilván szeretettel fogadják a srácokat és örömmel a rendezvényt.Ki-ki esetleg támogatja is a maga módján.A labdarúgás életéből a megyei szövetség,a SLASZ logója megtalálható a honlapján a fesztiválnak.Az mlsz-é nem.......(kisteleki b..meg az...t!-mindentől függetlenül by ultras)
A rendezvény honlapja szerint a nevesített támogatók között van a multicégek színe-java.Mekitől adidasig,cocacola,fuji...Egy magyar cég, a Mogyi kft és.....Kaposvár városa mellett egyetlen (!!!!!) kaposvári cég.
Én nem tudom,hogy valóban csak a Peugeot Kampf márkakereskedés az egyetlen e aki támogatta a fesztivált...De ha igen és nem a szervezők nem tüntették fel a többi helyi szponzort az nagyon nagy gáz.
Tehát a város legnagyobb rendezvényeinek egyike...lát minket az egész világ..Valóban lát minket az egész világ?És ezt nem használja ki egyetlen helyi vállalkozás sem a Kampf kereskedésen kívül?
Ez van a honlapon:
Partnereink / Our Partners
Kaposvár Slasz Peugeot




Visszautalnék a sportszponzorációról irt bejegyzésre.A szakemberek elmondták benne,hogy mit is jelent,milyen lehetőségeket aknázhatunk ki a sport támogatásával.Pláne egy ekkora és ilyen sikeres,mega gyermek rendezvénnyel.Ez egy akkora adu lenne a cégeknek,hogy az arculatukat , a megítélésüket, a társadalmi szerepvállalásukat valóban ország-világ elött megjelenítsék....ilyenre nem reagálni a marketingünkkel,cégként óriási kihagyott lehetőség.
De van itt még érdekes mondat ami viszont a város felé is lehet egyfajta "kritika"..
Le a kalappal a város elött ahogy a szárnyai alá vette a rendezvényt.Mit is mond a városi sport vezető?



”Kaposvár legnagyobb sporteseménye és a város egyik legnagyobb rendezvénye ez a fesztivál – mondta Szerb György városi sportvezető. - Azért fontos mindez Kaposvár számára, mert megmutatjuk magunkat a világnak, és Nyugat-Európába, Amerikába és Ázsiába is eljut a hírünk. Gazdasági szempontból is fontos a rendezvény, hiszen ezek a fiatalok egy hétig itt szállnak meg, itt fogyasztanak, a helyi létesítményeket használják. A város az első pillanattól kezdve az esemény mellé állt, és az előkészületekhez is komoly segítséget nyújtott. (Somogy Sportja online)



A sportvezető szerint gazdasági előny,hogy a gyerekek a város szállásait használják,költik a pénzüket.Na pillanat..vajon mennyit költhet egy ifi gyermek focista?És mire?A nagy létszámuk alapján nyilván fontos ez az összeg a helyi kereskedőknek de egy gyermek költési lehetőségei olyan szinten behatároltak amik alapjaiban nem rázhatják fel a kaposvári gazdaságot.De akkor mi rázhatja fel?Például az,ha Kaposvár az elismerésre méltó támogatása mellett kreatívan használja ki ezt a rendezvényt.Gondoljunk bele..Háromezer gyerek..optimálisan mindegyiknek van szülője otthon aki nyilván érdeklődik mind a gyereke mind az eredményei után.Mit csinál?Vagy naponta telefonál vagy interneten követi az eseményt.Vajon hány ezer embert ültetne le a net elé ha egy technikai megoldással(mondjuk egy multival kooperálva) minden csapat meccsét élőben közvetitenénk a neten keresztül.?Kb meccsenként három kamera,nem is feltétlenül profi operatőrökkel és sportközvetitéssel.Egyszerűen egy egyedi,bátor megoldásként és technikai háttérrel(nyilván 2008-ban megoldható) Braziliában,Németországban,Finnországban,stb a szülők,helyi médiumok követnék..Óriási lehetőség..mindenki nyilván a saját gyermekének csapatát nézné,kisorsolnánk vagy választásos alapon a kaposvári cégek "örökbe fogadhatnának "egy-egy csapatot,ők lennének a "közvetités támogatója".Minden élő közvetitése a "saját" csapatuknak úgy indulna el,hogy elöbb végig bemutatná magát az adott cég,a megfelelő nyelven,kulturáltan jó szórakozást kívánna,biztositaná a nézőket,hogy az általa "örökbe fogadott" csapat srácai mindenben a legjobbat kapják nekik köszönhetően.Ki ül a net túloldalán?Egy szülő!Aki tuti megjegyzi,ki is az a helyi vállalkozás aki a biztonságát,kényelmét szponzorálja a csemetéjének.És mi van ha történetesen pont passzol az ő saját profiljához az a bizonyos kaposvári támogató?Megvan az üzlet...Na persze nem ártana elötte a cégeknek felmérni,honnan jönnek csapatok,kit "érdemes" támogatni,milyen piac,milyen lehetőség van az adott városban ahonnan a szponzoráltjai érkeznek...De a legnagyobbat Kaposvár,a megye és a turisztika(ugye-ugye,miről szólt a turizmusról irt bejegyzés?Hogy esik vissza a forgalom...) szakithatna.Ugyanis nem a gyerekek a gazdasági lehetőség ebben,hanem a szülők akik a pénzt keresik..és elköltik.Ha a fent vázolt modellben Kaposvár olyan csapatot támogatna honnan mérhetően érkeznek látogatók a városba,megyébe vagy érkezhetnek!..akkor az általuk ügyesen választott csapat meccsét néző adott-mondjuk osztrák,német,stb- szülőknek a meccs elött a "híres" magyar,somogyi,kaposvári gyógyfürdőt mutaná be a klip..vagy épp a borvidéket..vagy a tájat..vagy a wellnes szállóinkat(ha lennének)...és akkor ugye tudjuk mi lesz..a szülő azt mondja..ejj,jövőre lejövök a gyerekkel,a csapattal én is,összekötjük a családi nyaralást a tornával,élőben nézem a srácomat,aztán áztatom magam a hires gyógyvizekben,költök,fogyasztok...és akkor VALÓBAN a gazdasági haszon nem vattacukrokban lesz mérhető!!
Addig is amig erre ráébrednek a helyi vállalkozások,a város..le a kalappal a szervezők,támogatók és a srácok elött!
Hajrá foci!!!!

(fotó:Kőhalmi István,www.sonline.hu)

Nincsenek megjegyzések: