2008. július 26., szombat

Kontramorbid

Itt van egy kis morbid (de világszinten meglepően dinamikusan fejlődő) vállalkozástól kölcsönzött ötlet,helyi aktualitáshoz igazítva.

Csupán egyfajta esettanulmányként tesszük közzé,mert ugyan kedveljük az igazán megdöbbentő(de persze nem gusztustalan és alapvető emóciókat sértő) reklámötleteket de tisztában vagyunk vele,hogy a magyarság kultúrájában milyen szerepet tölt be a gyász,az elmúlás és az emlékezés.
Magunk is a kegyelet mellett vagyunk de a napokban az egyik megkritizált hirdetés kapcsán(Grátisz-Sírkő vásár a Praktiker parkolóban) felemlegettük,hogy vagy valami hibádzik a dologban vagy valami nagyobb(reméltük) durranás bevezetője,de akkor meg a minőséget éri kritika.
Nos,ennek a cégnek "üzennénk",bármelyik része a valós a gondolatunknak talán érdemes lett volna úgy megoldani a helyzetet,hogy a "kecske is jóllakjon " metódus érvényesüljön.Valószínüleg a Praktiker is jobban "örült" volna egy kevésbé gyenge dolognak,másrészt lehetett volna alapozni a magyar mentalitásra a kegyelettel kapcsolatban,hogy az ne szenvedjen csorbát.És ráadásként(vagy egyértelműen) a vállalkozás is nevet szerzett volna magának.

Itt az alapötlet.
Sírkövet kinál a cég,ezt szeretné nagyobb mennyiségben értékesiteni.elmegy hát egy nagyobb méretű placcra és bemutatja a termékeit.Kiválasztja a Praktiker superbrandes áruház parkolóját és feldob egy ingyenes lapban egy kis négyzetnyi hirdetést.Nyilván aki elmegy a Praktiba kifelé jövet a megvásárolt lakásfelújitási eszközei felett azonnal elgondolkozik azon,egyáltalán van e értelme tapétázni,csinositani a lakást,ahelyett,hogy inkább az örökkévalónak szánt siremlék dizájn lenne a jövöbeli össz terve.Nahát..

Miért nem inkább igy csinálta a kedves vállalkozónk?
Bemutathatott volna egy ilyet:Az idei koporsótrendek megérkeztek!Világhirű stylistok munkái az örökkévalóságnak!Ne tagadja meg önmagát halálában sem!-vagy hasonlók.Kartonpapirból készit egy kiállitást a parkolóba.Ennek hire megy,majd a nép jó része mobilján szétküldi a készitett fotóit,szanaszét.Esetleg meggerillázza a helyi médiát is a cég...És jön a kontra..az igazi ..a lényeg.
coffin8_285624064.jpgcoffin6_739651065.jpg
coffin7_504142114.jpg
coffin4_534033901.jpgimagecoffin2_755855589.jpg
A már emlegetett és valószínüleg többségben lévő felhördült réteg felé célozva megjelenik vállalkozónk..:Ha megszeretné őrizni a kegyelet méltóságát emlékezzen időtálló és egyedi sírkővel szeretteire.-vagy ilyesmi.
És máris két legyet ütött egy csapásra.Sőt..többet..csinált a városban egy olyan eseményt ami dob a helyi szürke reklámötleteken,megpördül a neve a sajtóban mint aki azonnal reagál a jóérzésű emberek nevében és még üzletet is szerezhet karakánságából.
Na valami ilyesmi lehet egy gerilla-kezdeményezés..Ötletért pedig csak azoktól kell meriteni,ha saját nincs,akik már kitaláltak valamit más helyett.
Nem áll úgy a helyi reklámkultúra sem a vállalkozások,hogy bárki szóvátehetné az egyediség falsulását.
Ha mégis,legyen ez a revans:Csinálj jobbat!Illetve..csinálj valamit te is!!

Nincsenek megjegyzések: