2008. július 25., péntek

Támpont...akár a fejlődéshez is.-2.rész

Támpont III./13. 1.oldal

http://www.kaposvaritampont.hu/NEWSPALL/act/tk/p01.jpg

Külön nem írnánk le mi van a képen,azt szerencsére lehet látni,csak a véleményeket.
Terézvárosi Textiláruház...Itt van egy blogbejegyzés arról,milyen is az "eredeti" Terézvárosi Textiláruház "hangulata"..Sajnos még nem sikerült eljutni a kaposvári árudájukba,de szinte biztosra mondom,nem ilyen.Vagyis a logón és a cégnéven kívül valahogy nincs közös arculata a cégnek.A logó alapvetően nem túl fantáziadús.Ahogy a hirdetés sem a sok kis 10,20,50,stb % buborékkal.Az akciózásról már annyiszor irtunk,hogy erről szót se többet..Mindenesetre legalább nem egy hónapig tart,korrekt betűmérettel kiemelve az időszak.A "szolgáltatás:..." beszúrásnak sok értelm így nincs mert nincs feltüntetve,hogy csak a náluk vásárolt termékekre vonatkozik vagy akár beballaghatok a saját kis szőnyeggemmel is egy szegésre..Vagy oda kelleni irni vagy fenntartani azt a saját vásárlóiknak.A textilekbe beleszámolják a márkás fehérneműket is.ezzel az a gondom,hogy szerintem egy hölgy aki ilyen neves fehérnemű termékeket vásárol,az nem egy szőnyeg fő profilú textiláruházban teszi.Gondolom nekik is kényelmesebb és kellemesebb egy fehérnemű szaküzlet...De azt nem lehet mondani,hogy a Terézvárosi Textiláruház elhanyagolná ezt a szegmenst,hiszen tavasszal eventtel a Kossuth téren már promótálta a fehérneműit.Viszont ha képesek egy ilyen promócióban gondolkodni akkor érdemes lenne elfantáziálniuk arról is,hogy hogyan oldják meg,hogy a figyelem a fő profiljukhoz is ennyire koncentrált legyen.(ha a bugyi promó és a termék arra van,hogy a függönyök,szőnyegek közé vonzza a vásárlókat,érdekes lenne megtudni meddig működik ez az ötlet).


A Stonehenge hozza a szokásos hirdetését,irtunk már róla,semmi több,ugyanaz.

Rostás Árpád bizonyára nagy művész.Kérdés ráérne e ha felkérnénk munkára.Az Ő munkáit nem azok az emberek rendelik meg akik egy ilyen lapot olvasnak.Nem itt van a helye se neki se a munkája bemutatásának.Bocs,de ez biztos igy van.De azt nem lehet mondani,hogy nem passzol a lap tematikájához.Csak nem ide való.Elég ránézni a két képre amit illusztrációként a hirdetéshez szerkesztettek.

Az Álomvilág Matracház reklámja azért nem tetszik,mert ugyan ez a sztenderd reklámjuk és színviláguk de ha egyszer már használják a reklám egyéb eszközeit is,mint például a PR cikk(lásd Grátisz) akkor ha hirdet is máshol legalább ne zsúfolja tele15-16 sornyi szöveggel."Somogy megye legnagyobb matracválasztéka!"-na ez tuti igy van,ezért inkább erre kellene kihegyezni a reklámjaikat.A fő termék,maga a matrac pont el van fedve az egyéb termékek felsorolásával.Hiba.

A suzuki Hirt ugyanaz mint a Grátiszban..csak ezúttal kicsit nagyobba és egy másik országos posttal.Velük a gond a régi..A reklámjaikban megelégednek az országos sztenderdekkel,nem különböztetik meg erőteljesen magukat.Hirdetnek,mert kell.Ennyi.
---------------------------------
http://www.kaposvaritampont.hu/NEWSPALL/act/tk/p02.jpg

A Lambda országos áruház hálóval feltételezhetően állandó hirdetést visz.Választottak egy semmitmondó de modern dizájnt háttérnek.Pedig megnéztem neten..a kaposvári áruházuk a maga egyszerűségében is egy szép és jó külső színvilágú épület.Jobban megérte volna azt a képre tenni.Igy felsorolták a termékeket és ezért aztán mindenki rohan majd hozzájuk..Nem.ez a hirdetés nem a helyi erőikről szól a helyi embereknek.Pedig eladni nekik fognak....

A jobb felős "hiteles " reklám ugyanaz mint bármelyik társa...ááhh...

A középsó sorban két katasztrófa.Méltatlan lenne irni is róluk de nem állom meg.Ez a két kis blokk szemét..Lehúzza a lapot.A sárga alapú mit is ir?Kishibás ajtók..(emlékszünk mit ir a Gazdasági Versenyhivatal-os bejegyzésünk a hibás termékként való hirdetés és a késöbbi reklamáció kapcsán?na erről ennyit..)És a betűk olyan aprók,hogy ember legyen a talpán aki elolvassa.(házhozszállitást ir..üzlet vagy bolt cim sehol..akkor ez az ember egésznap a hátán az ajtókkal jár ki felmérni a helyszineket?ettől a hirdetéstől az ember bizalma nemhogy nem jön meg hanem óvakodik még elolvasni is.).Mellette a kék alapú dettó.Itt legalább van egy hosszas nézegetés után kibetűzhető cégnév(ha ugyan ez a cég neve,többféle betűtipussal,betűmérettel) de a hirdetés fő szövege:Villanyszerelési munkát vállalok...ez egyes szám első személy.De ki ő?Ezt az embert tuti nem hivnám fel ha villanyszerelőt keresnék..szar és értékelhetetlen reklám.ez a kettő a lap szégyene.

Alattuk kicsit nagyobba ugyanez..Egy vásárt hirdetnek,meg kiszállitást..de kik??Ki ez a cég?Hivjam fel őket,hogy hőszigetelő rendszer kellene..és?mit fog mondani onnan a telefon másik végéről?Igy akar eladni bármit is?totálisan nulla hirdetés.

Alatta egy jó színvilágú hirdetés egy helyi szakembertől.Egyszerű,klasszikus,ilyen lapokba elmegy,feltételezhető a szaki nem is akar többet.Ő tudja...
Az álló hirdetésben a szakember(Troll úr) szép képekkel illusztrálta a blokkját de pont azt a két mondatot emelte ki ami a leggyengébb és legelcsépeltebb és kimúlt hatékonyságú:hihetetlenül kedvező áron...ez már nem nyerő.

Az alsó sorban Karádi Holland Bútorbolt.Szép illusztrációk és ennyi.Nem lehet egyszerű Karádról reklámozni de pont ezért kellene valami egyedi és ötletes kampány,hogy megérje kimenni Karádra bútorért.Csak azért mert holland..azért nem fognak sietni az emberek.Ez csak egy letudott hirdetés semmi több.
--------------------
http://www.kaposvaritampont.hu/NEWSPALL/act/tk/p03.jpg

Ezen az oldalon a Flamand antikbútor hirdetésén kivül nincs egyikhez sem hozzáfűznivalónk.Látja mindenki..zsúfolt sorok,elcsépelt üzenetek(kedvező ár,mi megoldjuk,részletfizetés...ezek mind korlátolt üzenetek már 2008-ban.Nem ezek a mondatok és nem ezek a reklámok jelentik a hirdetések alapvető értelmét sem ma már.).Azért erre az oldalra is jutott egy primitiv kisblokk amiben se egy név,se egy üzlet se semmi.A hirdető hurcolja a radiátorait egész nap...áááá...Az Anker 2007 minden rátett a felületére ami az ablakról eszébe jutott.Az alsó illusztráció"Europa üzenete"..na vajon mit üzen Europa?Oda nem illő,erőltetett kép.Ráadásul már mindannyian tudjuk mit üzen nekünk európa.Csak híradót kell nézni ha épp nem hallgatják el...Ne Europázzunk már..nincs önálló üzenete a cégnek??
A Flamand antikbútornak azért szurkolunk mert szeretjük a kis falusi életképes és magas minőségű munkát végző embereket,cégeket akik igenis életképessé teszik a magyar falut is a tehetségükkel.A reklámjuk hibája az,hogy senkit nem érdekel és nem is fontos,hogy a bútorok belgák meg mittudom én..Nekik a restaurálást és a kiegészitő munkáikat kellene reklámozniuk mert mindegy honnan jön a bútor ha általuk lesz azzá amitől szép.Akkor magukat reklámozzák ne a belgákat...
-------------------------
http://www.kaposvaritampont.hu/NEWSPALL/act/tk/p04.jpg

Az Arcadia 98 kft.-nek van egy egyedi logója.kicsit törődniük kellene vele mert alapvetően egy jól és ötletesen kigondolt logó,feltehetően olyan valaki készitette aki ezzel szívesen foglalkozik és van fantáziája.A logó a két A betű(Ajtó,Ablak) és azok funkciójának érdekes grafikai keverése.Szinvariálás és nagyobb hangsúly kijárna a logónak...A hirdetésük letisztultan szerkesztett,igy ők is egyszerre három terméket hirdetnek,de azok a szerkesztés miatt jól látható,elkülönithető és olvasható minden részletében.Valahogy összhangba kellene hozni a júliusi "ajtók hónapja" eseményüket és az "új termékek" reklámozásának intervallumát.A nevükből adódóan idén 10 évesek...vajon lesz valami nagy durranás?
A Bamboo feleslegesen kidobott pénzt költött a blokkjára.Egy helyszinváltáshoz se a méret se a tartalom nem megfelelő ha az eseményből hasznot is remél...
A Baumix révén csak annyit,hogy el kellene már felejteni a helyszinen lévőknek ezt a sáév telep dumát...Már felnött egy olyan generáció akiknek ez már semmit se mond.Vagy a telepen lévő cégeknek kellene közösen kialakitani egy új negyedet és annak brandjét ahol megtalálhatóak vagy a Baumixnek(vagy Opál fürdőszobaáruháznak?most akkor melyikük és mit hirdet a blokkban??) kellene valami olyan reklámot kitalálnia amitől egyből tudja mindenki hogy ők azok és ,hogy ott vannak ahol.
AKulcs-Zár szaküzletnek pont a termékei tennék lehetővé,hogy ne ilyen lapban kelljen hirdetniük,hanem egy másik stratégiával,másik reklám fogással is nagyobb vevőkört tudna vonzani mint egy ilyen semmilyen hirdetéssel.
A Timea bútorház megpróbált egy saját logót,egy heverőt stilizáló T betű a névből kanyaritva,de más semmi.Bizonyára érzelmi okai vannak a név választásuknak de ...na hagyjuk.Maga a reklám látható..itt vannak a bútoraink,vegyétek.Kösz de valami másra jobban felkapnánk a fejünket...


Összefoglalva..sokkal több témát adott és sokkal szivesebben irtunk magáról a Támpontról mint lapról mint a hirdetésekről.
A megoldás a kiadók-szerkesztők kezében van.Mert a helyzet az,hogy a hirdetőkre nem nagyon számithatnak,hogy saját magukkal magasabb szinten is foglalkozzanak a marketingkommunikáció e területén.

2 megjegyzés:

a írta...

Hozzá tennék még annyit a rossz logo és névválasztáshoz, amit a lambdánál is láthatunk. Teljes mellényúlás ez egy építőanyagot forgalmazó cégnél. Mikor először megláttam azt hittem, parabola antennát forgalmaznak, vagy valami elektronikai cikket. Nagyon fontos hogy egy cég jól válassza meg az őt képviselő logot, hiszen a lényege, hogy bármilyen körítő szöveg nélkül asszociáljunk arra, mivel is foglalkoznak.

. írta...

Hello

Igazából a logónak nem lényege,hogy egyből arra asszociálj mivel fgolalkoznak.Inkább egyből magára a cégre,a nevükre,esetleg egy olyan élményt váltson ki belőled amit második gondolattal a céghez kötsz.gondolj például a McDonalds logóra.abból nem tudhatod mi a foglalkozásuk,de a reklámjaik elég hamar tudatositották,hogy ahol a logó,ott van a kaja ami gyors,olcsó,meleg.És a többit az évek hozták.Vagy a Red bull két bikája.Ki gondolná anno hogy ez egy energiaital logója és neve?De a reklámjaik olyan egyedi és ötletes volt,hogy könnyebben jegyezted meg a logót,nevet és azóta az energiaitalra asszociálsz.De lehetne sorolni..Ezért fontos a reklám milyensége és egyedisége,hogy például ezeket az üzeneteket tudatositsa.ez nem egy egykörös feladat.Ezért találták ki a meghökkentő vagy nagy újdonságot és élményt(meglepődés,öröm,mosoly,sokk,stb) előidézi alternativ technikákat mert annyi lett a cég a világon,annyi "kisember" képes lett vállalkozást csinálni és teret nyerni,hogy kezdett beszükülni az évtizedes rutin.Elkezdtek fura,nem megszokott dolgokkal úgy kiváltani az emberekből reakciókat amit késöbb egy egy logóval ,hogy a példánál maradjunk kötöttek egy céghez.

elolvastátok a MÁV bejegyzéses linket amit küldtem?Ötletek?:))