2008. július 19., szombat

A Hírplakátban megjelent reklámok kritikája 1.

Rögtön a fejléc mellett kis fül,benne a hír:megnyílt a Heavy Box.Lapozz.Oké.
A lapozás után egy negyed oldalon kiderül,a siófoki Heavy Box,rockzene és stílus szaküzlet megnyilt.
Gyors felsorolás a termékeikről(cd,dvd,bakancs,stb..)és egy ördögi mondat:o-666 éves korig.Azta.....
És megfejelik egy Horváth Charlie idézettel:..hogy az légy aki vagy!De hogy tudjuk,a rock örök és mégiscsak angolszász műfaj:Make your style!
Hát..srácok..ez egy rettentően szar és lejárt szlogen.
A bolt címénél is akadnak fura dolgok.Először az utcát nevezik meg,aztán,hogy pontosan tudd hova kell menned megnevezik az udvart ahol elhelyezkednek,aztán,hogy véletlenül se keverjük össze őket mással,hozzáteszik melyik kávézóval szemben.Ebből nekem az jön le,hogy vagy erősen tartanak attól,hogy nem lelik őket vagy mind a Mix-market udvarnak,mind a Artrock Cafenak szimplán barátságból megemlitik a nevét.
Ezt nem szabad.Ha olyan helyen van a boltunk ami kevésbé szembetűnő akkor olyan fogásokat kell alkalmazni,hogy semmiképpen ne kelljen magyarázni az utat.Ha csak az utcát irják ki akkor onnantól kezdve márcsak kültéri(outdoor) eszközökkel kell operálni.Az rengeteg kreatív ötlet megjelenítésére alkalmas és nem kell elpazarolni egy hirdetés blokk harmadát a célba igazításra.
A bolt "arca" egy kissrác a kezével a régi rocker szimbólumot mutatva.Gondolom valamelyik érdekelt öccse lehet.Az alapszín fekete(természetesen).
Nos..ennek az üzletnek tökéletesen felesleges ilyen tipusú reklámokra költeni.Egyrészt mert a célközönségük nem az ingyenes reklámlapokat olvasók közül kerül ki,másrészt semmi olyan dolgot nem közöltek amivel fizetőképes vevőket tudnának magukhoz csábítani.
A Heavy Boxnak rossz a reklám stratégiájának azon része amivel a média felé kívánnak lépni.
Ha ebből a rockzene szaküzletből meg is szeretnének élni,javaslom,ne dobálják ki a pénzüket hasonló hírdetésekre.
Az ezekre fordított pénzből-ha maguktól nem megy-inkább bízzanak meg egy szövegírót aki olyan szlogent fabrikálni nekik ami egyedi és ötletes.

16 megjegyzés:

MR - Kézműves Kozmetikum írta...

Végre egy stílusos üzlet! A kritika írója meg egy korlátolt látókörű firkász...

. írta...

Hello Renáta!
Lehet,hogy az üzlet stilusos,ezt a bejegyzés nem vitatta...
De a reklámjuk csapnivaló..
A korlátolt látókör sokkal inkább jellemzője azoknak akik egy kritikában nem azt látják meg,hogy végre valaki kivülről is megitéli a dolgainkat hanem automatikusan ellenséget látnak benne.
Tulajdonképpen mit tartasz korlátolt látókörűnek a bejegyzésből?
Imádjuk a rock zenét..és jó,hogy még vannak ilyenek mint a Heavy Box..de ettől függetlenül szar a hirdetés és nem pénzt keres a boltnak hanem csak egy felesleges kiadás.
Ez egy reklámmal foglalkozó blog.Koncentrálj a bejegyzés tartalmára és vitasd báemelyik mondatát.

a írta...

Üdv szerkesztő!

Írásod elég sértő számunkra. Nem az a problémánk, hogy úgymond gerilla módon fikáztok egy hirdetést, ugyanis nem mindenki lehet profi grafikus, illetve szlogeníró. És egy kisvállalkozás nem is teheti meg, hogy ezt megfizesse. Azonban ha már építő kritika célotok ezt megtehetnétek értelmes ember módjára, fikázás nélkül. Megértem, hogy nektek is célotok hogy felkapottak legyetek és olvasottak biztos sok kívülállót szórakoztatnak az írásaitok, de a hirdetőre nézve ez sértő. És gondolom nem az olvasók közül szeretnétek a leendő partnereket megszerezni, hanem a „lefikázott” hirdetőknek szeretnétek segítséget nyújtani. Nagyon rossz stratégia. Senki nem próbál lejáratni egy most induló üzletet ilyen nyeszlett-nyaszlott érvekkel, hacsak nem fűződik valami érdeke hozzá. A blogodban leírt szöveg színvonala egy másodikas gimnazista viccesnek szánt írása három sörért. . Úgy gondolom a te tanácsaidat kérni ablakon kidobott pénz. A hirdetésen szereplő „kissrác” a tulajdonos kislány. Remélem tisztában vagytok a hitelrontás fogalmával…

Üdv,
Zsolt

a írta...

elnézést kimaradt egy a. tehát a tulajdonos kislányA.

. írta...

Üdv Zsolt!
Kösz a kommentet.
Azon a bizonyos arcképen vajon mitől kellett volna tudni,hogy az arc a bolt tulajdonos hölgyé?Látod,pont ezek azok a dolgok amik kritika alá kerülnek..Te ezek szerint ismered őt,neked természetes felismerni Őt.De ha valaki szimplán ránéz akkor honnan tudja?Ha az volt a célja a képpel,hogy a nevét,arcát adja a boltjához vagyis,hogy ővele azonositsák be a boltot(vannak ilyen tipusú reklámfogások) akkor tudatni kellett volna abban a bizonyos hirdetésben,hogy ki ő.Igy csak egy "arc" lett..és ez sem lenne baj ha csak simán egy arc van ott de akkor ezt Neked felénk nem kell szóvá tenned.
Sokadszorra irjuk.Soha nem a sértés a motiváció.Az,hogy annak tartod az nem releváns azzal,hogy maga a hirdetés nem jó.Az irás stilusáról pedig jól látod,gimnazista szint három sörért..pontosan annyi mint amit a reklám megkivánt.A kettő egálban van.
A hitel rontás messze nem a kritika kategoriája.A hitel rontás egy komoly üzleti érdeket sértő tevékenység,kimutatható veszteséggel.Egy kritika ugyan alkalmas lehet arra,hogy elgondolkoztasson valakit egy üzlet megkötésétől de semmiképpen nem alkalmas arra,hogy bárkit visszatartson egy rockzene bolt látogatásától és ottani költésétől.
Neked is újra..olvasd el a blog jobb sávjában irtakat,hogy hogyan és miként és miért van a blog.Az épitő kritika nem az,hogy a másik szájába rágsz valamit hanem az ha kritizált maga észleli a javitást igénylő pontját a vállalkozásának.Téged sért a kritika,lehet legközelebb ezerszer kreativabb leszel.
A fikázás erős szó,nem fikázni irunk és a blog látogatottsága majd adja magát,nem azért irjuk azt amit,hogy a "fika" hozza az olvasókat.Van aki fikának tartja de van aki javit a kritizált dolgokon.Egyéni.Ahogy te sértve érzed magad más változtat.Nem a segités azon formája a cél,hogy igy meg igy kellene.Az első cél a felrázás..ahogy megtörtént mondjuk a ti esetetekben is.A második cél,hogy a reklámról való gondolkodás aktuális,modern,hasznot hozó taktikájához ugy jusson el mindenki,hogy először a logikáját érti meg annak ahogy mozognia kell ebben.Egy vállalkozásban pl nem érthetsz a könyveléshez.Megfizetsz egy könyvelőt.Nem érthetsz a bolt berendezéséhez de itt már alakithatod a saját stilusod.Nem érthetsz a marketinghez de megértheted a logikát ami müködteti.A multikat kell másolni "taktikában" csak a saját méretedre,közegedre leforditva.
A cég amire utaltunk és utalsz Te is nem azonos a bloggal.A blog nem az ügyfélszerzést szolgálja részünkről.Erről ne is beszéljünk tovább mert nem az ügyfélszerzés a cél.És hogy ezt komolyan elhidd ha igényled adok olyan webcimet ahol magad is megtanulhatsz játszva és élvezve a marketinget dolgokat.Annak a honlapnak(és nem blognak mint ez) az az igérete feléd,hogy 3 hónap alatt meg háromszorozza a vevőidet..és hidd el működik..ugyhogy mi nem hajtunk ugymond rátok..ha kell a cim,jelezd.Hogy a kritizált cégekből lesz e ügyfél?Ki tudja..ha lesz akkor átgondolták az irásokat sértődés nélkül ha nem lesz akkor nem.
A kreativitás nem egy ügynökségen múlik.Ahhoz nem kell pénz,hogy Te magad találj ki ütős és egyedi szlogent.Pontosan ez a lényeg.Ha nem tudod megfizetni-márpedig a somogyi kisvállalkozások jelenleg nem tudják- akkor muszáj magadnak jobbnak és jobbnak,kreativabbnak lenned!
Ez a lényeg.Hogy ne elégedj meg egy olyan gyenge hirdetéssel mint a konkrét amiről szó van.Most valakik jelezték róla a véleményüket..pl mi..Vagy változtatsz vagy nem,te dolgod.
De a következő kérdéseket tett fel magadnak:Amikor elhatároztad,hogy hirdetsz tudtad,hogy melyik felület éri el azt a csoportot akikért a boltot csináltad?Úgy állitottad össze a szöveg,üzenet,szlogen,logo,stb együttesét,hogy az bevonzza az embereket költeni a boltodba?
Hogyan méred majd,hogy az a bizonyos hirdetésed mennyi hasznot hozott neked?Megéri e újra ilyen formában hirdetned?
Van e olyan egyediséged amiről a megyében tudják,ha rockzenebolt akkor Heavy Box.
Mert ez a cél.Igy termel hasznot egy cég,ha átgondolt.És ebben kulcskérdés a reklám.Sajnos a reklámotok nem jó.
Ha van kedved a jövöben olvasni a blogot lesznek és már vannak utalások arra,hogyan kell gondolkozni,hogyan használj fel egy napi hirt is akár a marketinged részévé.Ha irsz még ide,elöbb a kérdésekkel kezd a levelem végéről.Válaszold meg őket(oszd meg velünk ha akarod) és utána folytassuk.
ja..semmilyen érdekünk nem füződik senki lejáratásához:)))ezt 100%-ra elhiheted..felőlünk úgy hirdet mindenki ahogy akar.De a vélemény szabad....

a írta...

T. szerk!

A bolt tulajdonos lánya, nem a bolt tulajdonos!
Részben igaz amiket írsz, maga a hirdetés valóban nem a legtökéletesebb. Viszont meg kell értened, hogy akármennyire nem áll szándékodban, közvetve az üzletről is véleményt nyilvánítasz. Illetve az üzlet vezetőiről (ez hitelrontás, illetve hírnévrontás). Mivel a hirdetés nem a bolt munkája így inkább annak elkészítőjét illene kritizálni. Másrészt a bolt ismerete nélkül hogy tudsz arról, illetve hirdetéséről kritikát írni, hisz még igazából azt sem tudod pontosan, miről szól. Igazat adok abban, hogy a megfelelő média kiválasztása, és a jó hirdetés a legfontosabb, de hogy erre felhívjuk a hirdetők figyelmét továbbra is a javaslatokat, nem pedig a fitymálást tartom a legalkalmasabbnak, és igen működik a felrázás egy bizonyos arcátlansági szintig. Most kerültem az üzlethez és jómagam is marketinges vagyok, nem kevés sikerrel a hátam mögött, úgyhogy nincs igazán szükségem Wolf Gábor illetve társai marketing tanácsaihoz, illetve a tiétekre sem. Azt pedig, hogy miért ebben a lapban és ebben a formában jelent meg a hirdetés arról nem sokat tudhatsz, de hidd el meg volt az oka. Egy másik hozzászólásodban írtad, hogy megfelelő órabérét javaslatokat adsz marketingfogásokról, tehát mégiscsak egy fajta vevőkör szerzése a célod. Nem tudom mennyire válik ez be neked, de engem az írásmódod inkább riaszt mint vonz a tanfolyamaidra.

Zs.

. írta...

Üdv Zsolt!
Menjünk sorjában..A kérdésekre publikusak a válaszok amiket előző kommentemben irtam?Érdekelne..
Mindjárt az elején jelzem nagyon nagy öröm,hogy egy sok sikert a háta mögött tudó marketingest tud alkalmazni egy siófoki rockzenebolt!!Komolyan..ez azt jelenti,hogy van rá keretük,van átgondolt elképzelésük arról,hogy kivel,mivel oldják meg a marketing stratégiájukat illetve általad remélhetőleg emelkedik a reklámjaik színvonala is.Előző leveledben azt irtad nincs ilyenekre pénze kisvállalkozásoknak de ahogy tegnapelött örültünk annak,hogy a Hírplakát hirdetői állitólag még szorosabbra fűzték a lappal a kapcsolatukat ugy örülünk annak,hogy a Heavy Box tapasztalt marketingest alkalmazz!Mégis,a HP-sek azt irták életük legrosszabb napja volt a tegnapi(pedig stabilabb lett állitólag a vevőkörük akritikák elleni összezárás eredményeként ennek örülniük kellene) másrészt te azt irod nem tökéletes a hirdetés.Pedig te vagy a marketingesük..A boltról annyiban formáltunk véleményt csak amennyire a reklám a bolt milyenségének tükre.Olvasd el újra.Szó sincs a bolt arculata,berendezése,kinálata kritikájáról.Már csak azért sem mert ezekből semmi nem jelent meg a reklámban,honnan tudnánk milyen a bolt.Olvasd újra.Ez egy reklámnak a kritikája.
Ha szerinted sem tökéletes akkor miért hagytad kijönni?Illetve ha konkrét feladata és oka van mindannak ami a reklámban megjelent,segits ki minket,hogy jobban lássuk mi az.Mond el ha nem titok mi volt vele a cél és miért igy és ezt a formát éreztétek a legjobbnak a célhoz.
Érdekel.
Utoljára kérem,zárjuk le a miből élünk mi kérdést.Nincsenek tanfolyamok,nem ügyfélszerzés a cél,a ránk vonatkozó adatok csak egy reakció töredéke volt egy kijelentésre.Ha azt irnám account vagyok vagy grafikus vagy akármi,mennyiben változtatna azon,hogy ez a véleményem a reklámról?Valahol neked is végezned kellett,valahol valamiért sikert értél el ahogy irod mégis érzelmi irányból közeliztesz a kritikánkhoz.Közelits akkor a sikeres marketinges irányából és mond el(mert tényleg érdekel) mi ennek a reklámnak a lényege és miért ilyen?
Hogy miért ott jelent meg ahol gondolom akkor ennek a stratégiának a része.De mi az?Mit kellett volna látnunk mondjuk ha nem irunk blogot erröl egyáltalán,mit kellett volna leszűrnünk belőle?Mitől látogattunk volna el a boltba pénzt költeni?Nem ez a célja marketingnek?
azt nem tudjuk értelmezni,hogy nem a bolt munkája...végülis akárki munkája,ezek szerint megfelelt mig igy általad nem tökéletesnek itéltként is a célnak?
Másrészt honnan tudható hogy nem a bolt munkája?Nincs rajta utalás semmilyen studióra..Az átlag ember a boltot ezzel a hirdetéssel azonositja,ebböl kellene megérteni az üzenetet.
Oké,újra..te fikázásnak tartod,elfogadom,hogy annak tartod de abban a pillanatban ahogy a nyilvánosság elé lett tárva minden azt látó embernek joga van bármilyen formában bármilyen stilusban kritizálni.Ez egyfajta "közszereplés"..megméretés..lehet kaptatok valahol olyan kritikát ami tök jó..nekünk ez a véleményünk,semmiylen üzleti dolgot nem sért.Mert ez szubjektiv blog.Ha nem küldünk mailt,hogy van ez a blog,van itt egy bejegyzés,szólj hozzá ha akarsz,nem is tudtok róla.És a mailben nem volt leirva,hogy rólatok is van szó.Csak,hogy ezen a blogon irt bejegyzésre kommentelhetsz.Gondolom olvastad.

Nem médiát javasoltunk,az ezzel kapcsolatos mondatok az előző kommentben már levannak irva.
Marketingesként ismerned kell azokat az alapokat,alapokat(!!) amiket ez a hirdetés hibaként magával hoz.
Jeleztük..menjünk végig akár mondatonként,vitassátok akármelyik mondatát és beszéljük meg ki miért látja benn azt,amit.ami a véleménye.
mi van még..ja..egyszer azt irod a hirdetés nem a bolt műve,utána pedig azt,hogy ha a hirdetést kritizálom azzal a bolt vezetőinek hirnevét rontom.egyrészt a jogban a hitel és hirnév rontáshoz adatok kellenek.hogy aki ugy érzi elvesztette a hitelét,az ezt bizonyitsa.A te logikád alapján amugy sem a vezetőknek kell továbbitanod a kritikát hanem magad felé mint marketinges felé és a kreativ munkát végző ember felé.A tulajok ebben az esetben-mint amugy minden olyan más dologban ami a boltot érinti,érintettek,nyilvánvaló,hisz ezért ők a tulajok.Ez az ő cégük.a jó,a rossz,a bevétel,a kiesés, a kritika,az eredmények mind őket érintik.
---Marketingesként kérdezem akkor a véleményedet,hogy nivósabb legyen a blog általad is..Mit gondolsz a "Egy hűtőbe zsúfolva.." bejegyzés alatti reklámról illetve kritikáról?Az eredeti hirdetés képe fent van a bejegyzésben..(és ha a friss reklámjukra vagy kiváncsi-amugy nézzd meg mindenképp és beszélgethetünk róla-aaz aktuális Grátisz első lapján..Hűtőcentrum.Szerinted milyen?Ha van kedved kommentelj a többi alá is.
üdv
R.

. írta...

ja..még valami eszembe jutott..csak gyorsan megkerestem a konkrét grafikont nehogy légből kapottnak tartsd..
Az Universal McCann (2006,2007,2008- 3hullám) összehasonlító tanulmányából idézve:
1. A ’Social media’ egy globális jelenség, amely minden piacot érint.

(...)

6. A blogok ma már szinte mainstream médiának számítanak világszerte és együttesen a hagyományos média versenytársai (184 millió blogger világméretekben, Kínában van a legnagyobb blogger-közösség a világon, 42 millió blogolóval. A kérdezettek 73 százaléka olvasott már blogot, 45 százalék pedig elindította saját blogját.
7. A Social médiának erős hatása van a márkák megítélésére: 34 százalék leírja véleményét egy termékekről vagy márkákról saját blogjában, 36 százalék határozottan pozitívabban tekint az olyan vállalatokra, melyeknek vannak blogjaik.
(nektek van már blogotk?Amugy volt jópár megállapitás még de ezeket kiemeltem mert az alábbiakkal együtt passzolnak a beszélgetésünkhöz)
A blogokról:

A.) Percepciók:

• 56 százalék szerint a blogolás egy jó módja az önkifejezésnek
• 36 százaléknak sokkal pozitívabb képe van az olyan vállalatokról, melyeknek blogjaik vannak
• 33 százaléknak van egy olyan kedvenc blogja, amit rendszeresen olvas
• 32 százalék megbízik a bloggerek véleményében termékekkel, szolgáltatásokkal kapcsolatban
• 31 százalék úgy tekint a blogkultúrára, mint a barátokkal való közösségépítés fontos módjára

B.) Blogok olvasása: 77% olvas blogokat – 11%-os növekedés a 2. hullám óta!

C.) Blogok írása: 45% indított blogot (14%-os növekedés!), 61% tölt fel fotókat, 29% tölt fel videókat, 24% tölt fel zenét, 34% írja le véleményét termékekről, szolgáltatásokról.



Zsolt,a Percepciók negyedik sora..azt olvasd..abból kijelenthető,hogy a hitelrontás márcsak azért sem állhat meg a blogolás okán mert majdnem kétszer annyi azok aránya akik nem fogadják el a blog véleményét.
amikor pedig azt fejtegetted,hogy rossz a stratégiánk mert a kritizált cégek igy nem lesznek ügyfelek,azzal kapcsolatban szintén a negyedik sorra figyelj mert az a 32 százalék aki viszont bizik a blogokban lehet,hogy az lenne(lenne,mondom ha ez lenne a cél de nem ez!!)a "cél",ők akik a kritizált reklámokban nem érintettek,mondjuk mert még nincs cégük,nincs reklámjuk de olvassák a blogot és elfogadják a megállapitásait,feltételezhetően nem is követnék el azokat a hibákat amiket az a blog ir akinek hisznek.(tehát arányában az ezt a blogot olvasok harmada fogadja el a fenti intézet adatai alapján akár ennek a blognak is a véleményét)

:) írta...

"A hírnévrontás megállapítására a közlés tartalma ad alapot. Ekként csak az olyan - valótlan és a személy hátrányos megítélésére alkalmas - közlés lehet hírnévrontó, amely valamilyen tényt állít, illetve valamilyen tényt fejez ki, nyíltan vagy burkoltan.

Alapvetően tehát a tényállítás alkalmas a hírnévrontásra, akár nyílt (azaz kifejezett egyértelmű állítással), akár burkolt (például célozgatások, utalások) formában hangzik el, de megvalósulhat a teljes valóság megismeréséhez szükséges tények téves következtetésre indító csoportosításával is.

Az értékítélet (vélemény, bírálat, jellemzés) csak akkor eredményezheti a jóhírnév sérelmét, ha közvetlenül vagy közvetve tényállítást fejez ki: olyankor tehát, amikor valótlan tényállításokon alapszik, nyíltan vagy burkoltan ilyen tényállítást fejez ki, továbbá ha megtévesztő jellegű, téves következtetés levonására ad alapot (Legfelsőbb Bíróság P. törv. IV. 20.998/1977.). "
A fennt idézett szöveg lelőhelye: http://forumnet.hu/jog.php

"A mai magyar jogban a jóhírnév és üzleti megbízhatóság védelme a Polgári Törvénykönyv 78.§-ában, illetve a tisztességtelen piaci magatartás és versenykorlátozás tilalmáról szóló 1996. évi LVII. törvény (Tpvt) 3. §-ában található."

Lelőhely: http://www.fazekaslaw.hu/dl/erzsi-johir.doc

:) írta...

Idézet a szerkesztőlől: "A jogban a hitel és hirnév rontáshoz adatok kellenek".
Cáfolom! Szíveskedjék a fennt megadott jogszabályoknak utánnanézni. Továbbá, a téves következtetés levonásáraokot adó állítás , illetve a borkolt tényállítás igazolására igazolására ott van maga a kritika.

a írta...

T. R!

Akkor menjünk sorban.
Nem alkalmaz a bolt, nemrég betársultam. Tehát nincs a kisvállalkozásnak pénze szakemberre, csupán szerencsénk van immár egymáshoz. A hírplakáthoz semmi nem fűz így nem is érdekel a napi hangulatuk. A kritikátok minden mondatra a bolt vezetőihez szól és nem a hirdetés készítőihez, illetve kiadójához, ahogy te is írod egy marketinges tudja, hogy kit szólít meg. Ismeretlenül is úgy kellet volna fogalmaznod, hogy a készítőt célzod meg a kritikával nem az üzletet vagy annak vezetőit. A reklám nem az én munkám, mivel most csatlakoztam nemrég. Az, hogy milyen szálak fűzik a hirdetéshez a feladóját, egyáltalán nem a marketing szempontok. A célja volt mondattal téged akartalak megfogni. Inkább egy kezdő kísérlet egy olyan területen amihez nincs tapasztalatuk, de még így marketinges tapasztalat nélkül is elérték azt amihez sok e téren végzett embernek évekig kell várni, hisz ti is azonnal ezt a hirdetést szúrtátok ki! Érdekes nem? És ismét kiemelném amit már többször, mivel te is többször említed, hogy nem a boltot akarjátok „lehúzni”. Akkor miért neki szól? Miért nem a hírplakátról, a készítőről? Mert én mondjuk mint tulaj úgy érzem minden szavatok hozzám szól pedig nem sok közöm van a hirdetéshez. Látszik az írásaidból, hogy olyan dolgokról alkotsz véleményt, amiről nagyon kevés háttér információval rendelkezel. Nem vitatkozni írtam ide csupán helyesbíteni szándékoztam a félreértéseidet, de még így is nagyon kevés rálátásod van. Ahogy te is írtad építő külsős kritika, azonban külsősként elolvasva a blogodat, nekem valahogy úgy jönne le hogy, „haha a hülye gyerekek!” mivel mi vagyunk a címzettjei az írásodnak. Ezzel máris a tekintélyünket rombolod, még ha nem is ált szándékodban. Azt akarom csak evvel mondani, már marketinges vagy úgy is fogalmazz! A meghívást elfogadom, de nem vagyok kritizáló típus. Ide is csupán a személyes érdekeltség miatt írtam. És kérlek a jövőben, ha hirdetést kritizálsz, próbáld annak készítőjét megcélozni, és ne a szenvedőit, így megrendelő is más után fog nézni és a kritikádat is jobb néven veszi. Lehet meg is köszöni.

Üdv,
Zs.

. írta...

Üdv Mosoly..illetve..:)
kösz a pontos idézetet,igy könnyebb lesz válaszolni.
a második kommentjével kezdeném..Tartom az állitást,cáfolata ellenére is.
egyetlen kérdés,konkrét választ vár.
Melyik állitása a bejegyzésnek tartalmaz valótlan állitást vagy bármilyen olyan nyilt vagy burkolt állitást amelyik az ön által (és a jog szerint,ezek szerint) másolt paragrafus bármelyik állitásának megfelelne?
Minden mondat ami a hirdetésből ki lett emelve ott van a hirdetésben.Hozzá nem tettünk,abból el nem vettünk.egyetlen tévedés van a bejegyzésben,hogy "öccsnek" néztünk egy arcot miközben kiderült lány.Mi más a bejegyzésben ami valótlan vagy burkolt?Azért tartjuk értelmetlennek ezt a vitát ebben a kérdésben mert egyetlen mondat sem valótlan állitás ami a céggel kapcsolatos adatokat érint.minden a reklámról való.A többi mondat szubjektiv vélemény amit a vélemény nyilvánitás szabadsága véd.
Nincs olyan paragrafus ami kijelentené:az aki egy cég nyilvános reklámját kritizálja,arról bármilyen véleményt formál sérti a cég jóhirnevét.
ez tehát alapja nem lehet semmilyen jogi procedurának.Az lehetne ha azt irtuk volna:A cég átveri,becsapja a vevőit,valótlant állit magáról,stb..akkor igen,sértenénk a cég jóhirét.
De azzal,hogy a reklámjuk gyenge ,ezért és ezért,nos az nem jóhirnév sértés.
De bátran ,Ön melyik mondat alapján inditana pert?

:) írta...

Szerkesztő írta: "a hitelrontás márcsak azért sem állhat meg a blogolás okán mert majdnem kétszer annyi azok aránya akik nem fogadják el a blog véleményét." A hírnév-, illetve a hitelrontás független attól, hogy milyen azoknak az aránya akik nem fogadják el a blog véleményét. A közlés tényével valósul meg a jogsértés.
Szerkesztő írta: "A többi mondat szubjektiv vélemény amit a vélemény nyilvánitás szabadsága véd." Addig terjed a vélemény nyílvánításának szabadsága, ameddig a másik jogát nem sérti. A véleménynyílvánítás szabadsága nem korlátlan, sőt!
Ajánlom a fent írt jogszabályok áttanulmányozását. Végül is Ön nem jogász ugyebár...

. írta...

Üdv Zsolt
Sehol nem irtuk egy bejegyzésben sem,hogy mi marketingesek..
Mindenhol marketing kommunikációról,reklámról és hirdetésről irtunk.A marketing ugy került szóba,hogy a m.kommunikáció,reklám,hirdetés mind-mind a marketing része.Gondolom ebben nincs vita.
bocs,de egy Heavy Box nevű rockzeneboltról szóló hirdetéshez ugy gondolod hogy nincs köze a HB-nek?Hogy nekünk a hirdetés készitőjét és kiadóját kellene megcéloznunk??Ezt Te se gondolod komolyan..Egy hirdetés ami egy cég nevét viseli,arról szól az egy ujságolvasó embernek egy és ugyanaz.Olvasd el ujra a cikket.Mi a HB hirdetéséről mondtunk véleményt.Hogy ezt nektek ki készitette,miért igy az abban a pillanatban mellékes mert maga a végproduktum,a nevetekkel megjelent hirdetés,és erről szól a bejegyzés.ennek a végproduktumnak a kritikájáról..És természetes hogy érinti a cég vezetőit mert ők a cég!!!Ők felelnek a hirdetéseik tartalmáért.Képzeljük el,hogy bemegy valaki a boltodba és azt mondja:a 10 forintért adott ACDC lemezt kérem.Milyen 10 ft-os lemezt?Itt van a hirdetésben..
És akkor azt mondod bocs de ezt a hirdetést mi csak hagytuk hogy valaki megcsinálja,és feladja,rajta a nevünkkel...??
Ugye jogosan nem érdekelné a "becsapott" embert..
Ebből a lényeg csak az:bárki a készitő,ez a ti reklámotok.
Ez ellenben nem ugyanazzal,hogy ha egy hirdetés,reklám formáját,tartalmát kritika éri akkor maga a cég vagy a cégvezetők kerülnek kritika alá.Csak annyira,mégegyszer mondva amennyire az jellemzi őket.Lehet ez egy nagyon fasza cég,tök jó emberek vezetése alatt de ettől függetlenül a hirdetés gyenge.Tipikus példa,ha abarátod csaját rondának titulálod és kancsalnak,attól hogy a barátod megsértődik attől a csaj még kancsal.
Szubjektiv.Mint minden vélemény.
Mi a reklámotok formátumáról,az azon elhelyezett szöveg értelmezéséről irtunk kritikát.Ennyi.
Az új reklám törvényt ősztől azt hiszem már tartalmazza,hogy a reklámért nemcsak a hirdető hanem a készitő ügynökség is felel,ha mondjuk törvényt sért,erkölcsit,etikait vagy jogot.

Olvassatok a jövőben pontosabban.A Hirplakát kritikák ugy indultak,hogy elöször maga a lap lett véleményezve.És nem szúrtuk ki a HB-t mi sem elsőre ahogy irod és hiszed,hanem ha pontosan olvastál a lap első oldalától az utolsó felé haladtunk szisztematikusan.Lehettetek volna ti a 3.-ak is,ebből a szempontból nem volt sorrend.Kezdtük a fejléccel,jöttetek ti,aztán a többi.
Ha azt mondom,ha valaki szisztematikusan akar kritizálni egy lapot és a fejléctől indul,akkor igen,"jó" helyre került a HB füles.De ugye nem mindenki ezzel a szisztémával kezd olvasni egy hirdetőlapot?
Tehát nem a reklámotok figyelemfelhivó ereje miatt lettetek "elsők".

Az utolsó elötti mondatodat nem értem.Ki a hirdetés szenvedője?Te mint cégtulaj?
??És azt sem értem,hogy miért az a mondat,hogy cégvezetőként neked ehhez a hirdetéshez nincs közöd.cégvezetőként mindenhez közöd van ami a HB-val kapcsolatos,nem?
A tekintélyed nem mi romboljuk hanem egy gyenge hirdetés.Nem miattunk nem nő majd a forgalmad,azért mert irtunk a reklámod (a reklámod!!) hibájáról hanem attól nem nő a forgalmad hogy nem közvetitett vonzó üzenetet a hirdetés.

üdv
R.

. írta...

Mosoly
Valóban nem vagyok jogász és bár mehetünk tovább ezen a jogi vonalon de nem erről szeretnénk irni.Hanem a reklámokról.
De reagálok.
Igaza van,rosszul fejeztem ki magam.a jogot tényleg nem érdekli az arányok milyensége.Az idézettel arra akartam célozni,hogy egy blogot olvasó közegnek csak harmadát lehet a leirtakkal befolyásolni.Vagyis nem ez a blog fog kárt okozni.
de igaz,a jog elött ez nem érv.A jog elött az állitás maga a sértés megvalósitó.
Ezért kérdezem ujra:A bejegyzés melyik mondata sérti az ön által bemásolt paragrafusok bármelyikét?

Amennyiben nem sértek jogot úgy a vélemény nyilvánitási szabdságomat nem korlátozhatja,hogy az érintett azzal nem ért egyet.(ezt nem jogászként is evidensnek tartom.a lényeg a "nem sértek jogot2-on van.És állitom. a bejegyzés egyetlen mondata sem sértett jogot.)

a írta...

T. R!

Egyet kell értsek az előző hozzászólásoddal. Valóban a cég felelősége, hogy mit reklámoz, de te is tisztában kell legyél azzal, hogy a kisvállalkozások reklámjait jórészt a hirdető újságok készítik el. Igen! Sokszor a megrendelő stikjei szerint! Mindenki sértettnek érzi magát, ha kritizálva van, lehet akár építő kritika is. Én pedig nem a kritikádon sértődtem meg hanem annak megfogalmazása ami sért. És igenis nagy részben felelősek a hirdető lapok az ott megjelent hirdetésekért, ezt le is írtam az általad említett hűtős oldalon.

„Azonban itt sem sajnos a hirdetés feladója a hibás. Tudom hogy a hozzá nem értő hirdetők ragaszkodnak a stikjeikhez, de úgy gondolom, ha már a rámenős hirdetés szervező rábeszél valakit egy hirdetésre, akkor legyen annyira erélyes, hogy megmondja milyennek kell lennie a reklámnak, hogy sikeres legyen. Ez úgy gondolom ugyanannyira fontos az újságnak, mint a hirdetőnek, hiszen maga a hirdető is tapasztalja, mikor jön több vásárló. A lapoknak is rendelkezniük kellene megfelelő marketinges ismeretekkel, hogy legközelebb is őket válasszák a hirdetők. Tehát a „ha ő ezt akarta ez lesz” hozzáállás hosszútávon nem a legcélravezetőbb.”

Én úgy gondolom kár ezen tovább rágódnunk, a kritikádat továbbra is szívesen fogadom, de sértő megfogalmazás nélkül. Érdekesnek találom a blogjaidat, uh továbbra is látogatni fogom őket. Valószínűleg kommentálni is fogok 1-2 t.

Üdv,
Zs.