2008. július 29., kedd

Pár szó "grátiszba"..

a Grátiszt alig veséztük ki,máris itt az újabb szám.Sok újdonságot nem hozott ám mégis van pár elmozdulás.
A IX./29. számból..

A fejléc mellett piros betűs,"Megőrültünk" szó.Se felkiáltójel,se pont,se semmi...Na jó,nézzük.
A lapot kinyitva jó helyen,egyből az olvasó elé kerülve PR cikk a Gábor-ablak Kft-től.(tessék megnézni az előző bejegyzésben mivel hirdetnek a Szuperinfoban..Minek volt az,ha itt van ilyen lehetőség is?)
Anélkül,hogy külön a pr cikkeket analizálnánk,csak konkrétan ezt kiemelve..
A cim:"Mi teljesen megőrültünk" Gábor-ablak:alapáron adjuk a felső kategóriás,legmodernebb üveget"

ezek után kezdődik a cikk.Az első feltűnő dolog,hogy a címsor többes szám első személyéről a cikk átvált egyes szám harmadik személyre,a cégvezető nyilatkozatává.Nyelvtani hiba.Most akkor ki őrült meg?A címadó újságíró?Vagy a cég?De akkor miért nem "megőrültek"?..na sebaj..hiba az hiba.
A PR cikk a címmel ellentétben egy kiegyensúlyozott,higgadt bemutatása a termékeknek amiben semmiféle őrületnek nincs nyoma,végre valaki kis tájékoztatást ad a balkahirdetésekben hemzsegő technikai adat értelmét illetően.Őrületnek a bevezetőben a lehetőséget jelölik amit az ablakok a fűtési költségek csökkentése eredményeként biztositanak.A cikk teljes hangvétele és tartalma messze van attől,hogy egy őrületes dolognak tartsuk,sőt sokkal inkább egy átgondolt és informális tájékoztatásról van szó.Gyakorlatilag a rutin pr cikkek alapjait hozzák,elmondják kik ők,mik ők,milyük van.Két lényeges mondat van az egész cikkben,erre kellene kihegyezni az egész céget és a reklámjukat,de igy csak elbújik a lényeg egy ezeréves rutinból irt cikkecskében.A két lényeges dolog a cég tevékenységéne k ismertetése(vagyis hogy nemcsak rendelni lehet,hanem a beszerelési és egyéb ipari szolgáltatásig mindent elvégeznek) illetve a (laikusként mondom) rövid határidő a rendeléstől a használatig.ezeknek kellene a fő súlypontnak lenni nem egyébnek.És ez messze nem őrület hanem hatékonyság.
Összefoglalva:a cég(vagy a marketingesük vagy a lap tanácsadója) egy elcsépelt és olyan mondatot választott a PR cikk címének ami évtizedek óta használt modul a figyelemfelkeltésben,de a lényegi puskaporát a mondat már régen ellőtte.A cikk cime és a pr cikk alapvető stilusa különbözik,valamelyiket a másikhoz kellene igazitani.A cég átsiklott a lényegen amit a piaci versenyben a saját egyediségére fordithatott volna és összehozott egy átlagos,kissé üres cikket.
Ebben az egészben csak ennyi az őrület...
--
Ugyanezen az oldalon a Kapos Coop "iskolaszezon akció"-t hirdet,úgy,hogy nincs a reklámban feltüntetve,hogy mi lenne maga az akció,az mettől meddig tart.És et tetőzi ugye a főcim,"iskolaszezon"..hát..hamár iskola...jelenleg pont nincs iskolaszezon.Jelenleg maximum iskolakezdési szezon van(ha van ugyan július végén).Iskolásoknak szóló termékekkel (is) foglalkoznak és alapvető iskolai tudással nem rendelkeznek nyelvtani és fogalmazási viszonylatban.Bravó....
--
A lap hátsó oldalán egy korábbi lapból ismert Parketta bolt hirdet.A tartalom ugyanaz.Egyetlen dolgoban váltottak.Hogy a hirdetési méretüket megduplázták azért(és ezzel nyilván kétszer annyit fizettek egy alapvetően gyenge és rossz reklámért),hogy feltüntessék rajta:"Hihetetlen akció!"--most komolyan..nem unja még senki ezeket az "akciókat" és a velük való operálást??????Szánalom.
Az egyetlen ötletes dolognak talán a lapon a Raab Karcher(valószinüleg országos poszt) hirdetésében feltűnő két kis ikont találjuk amikkel az elfekvő és a kifutó készletüket szimbolizálják.
A többi 29 sines keretes hozza a már ismert sztereotip minimalizmust.
:(

Nincsenek megjegyzések: