2008. július 18., péntek

Új ruhában a Kométa

A hírek szerint már egy hónapja új arculattal és szlogennel lép a vevők elé a Kométa.Városunk egyik legnagyobb munkaadója és adózója(tavaly közel 23 milliárd volt a forgalma) egy design céget a csomagolás megújításával,két multi ügynökséget pedig az egy éves arculat kampány levezénylésével bízott meg.Ebbe új szlogen és tv reklám is értendő.Az új szlogen már megvan:Az íz a közös szenvedélyünk.
Na ehhez aztán kellett multi reklámügynökség...ez valami baromira kreatív..Mindezt úgy,hogy lejjebb majd láthatjuk,az átcsomagolás során a hangsúlyozni kívánt jellemző a hagyományosság volt.
Ami képeket találtam azokból kiderül,hogy a "Kemencés" brand az egyik érintett aminek a cég (amúgy a változást még nem követő) honlapja szerint a jellemzője a hagyományos,kemencében füstölt termékek porhanyóssága.A csomagolás változásának mértéke nem sok,bár tény,egy kissé elegánsabb lett.Megmaradt a színvilág(zöld abroszt idéző alapszín,arany szegélyek),megmaradt ugyan a kemencés szó,csupán nem fő hangsúlyként,a logo formája sem változott csupán a kék-piros színt egy fehér háttér váltja.Lekerült a stilizát K betű,kisebb lett a termékből mutató ablak és felkerült egy fekete alapra egyszerű fehér betűkkel egy "Hagyományos" felirat.
A "Paprikás szalámi" ugyanezt a külsőt hozza,csupán itt a Kemencés szó helyett értelemszerűen a Paprikás található.Ez a termék kétségtelenül elegánsabb és vizuálisan is étvágygerjesztőbb lett,márcsak azért is mert a paprikás szalámi felirat lekerült a terméket mutató ablakról,igy láthatóvá vált maga a szalámi ami,ismerve a "szemmel vásárlás" szabályát nem egy hátrány.A termék a régi érában "Somogyi" branddel futott,somogyi tájképpel és stilizát S betűvel utalva megyénkre.Ez eltűnt,a paprikás szalámi besorolt az új "Hagyományos" brandbe.
A harmadik fellelt termék kép alapján a téli szalámi volt a legcsúnyább,őrá valóban ráfért egy divattervező..A múltban a csomagoláson láthattunk magyar nemzeti színeket függőleges elosztásban vagy háromszor egymás mellett ábrázolva ami önmagában arra utal,hogy a csomagolásért felelős embernek fogalma sem volt arról,hogy a magyar piros-fehér-zöld osztású lobogón vízszintesen helyezkednek el a sávok.Mindehhez kék háttért fantáziált a régi designere a cégnek.
A kérdésem csupán annyi lenne,hogy vajon miért volt olyan fontos egy ilyen munkához milliós összegekért dolgozó pesti ügynökségeket alkalmazni.Vajon a helyi ügynökségek közül nem lett volna egy kreatív csapat aki legalább ilyen minőségben dolgozott volna a város egyik legbefolyásosabb vállalatának?


Igy néztek ki a régi arculattal a termékek:

itt pedig az új design:

http://www.eperstudio.hu/cs14.html


Kétségtelenül kívánatosabb de valljuk be,nagy munkájuk a kreatívoknak nem volt.Azt kell mondjam,egy számítógépes grafikus első három ujjgyakorlata hasonlóan sikerült volna.Az előnye,hogy egységesítette a vákumcsomagolt termékek arculatát.Hátránya,hogy eltűnt egy "Somogyi" nevű termék,pedig alapvetően minden,a megyénkhez köthető brandre szükségünk van mert az sajnos nemcsak pletyka,hogy kis megyénk elmaradott minden gazdasági területen.És ha nevünket egy jó minőségű élelmiszer termékkel azonosítják az mindenképpen jó.Azt nem tudom ,hogy a többi "Somogyi" brand is eltűnik e mert a Kométa honlapja még nincs frissítve.Ellenben a CBA ingyenes reklámlapjában ma már az új designnal van fotózva a termék.
A konkurenciához viszonyítva úgy gondolom jelenleg a Kométa csomagolás viszi a prímet.Nézzük csak..
termek keptermek kep





Nincsenek megjegyzések: