2008. július 20., vasárnap

Rossz reklámok rossz helyen

Funny Pictures

Az alábbi reklámokat a Hírplakátból rossznak ítélem.

Kapos Design-a cég címlapon reklámoz.Valamiért lényegesnek tartja részletesen felsorolni az általa forgalmazott konyhai,szerelvény márkákat amik olyan apró betűvel férnek csak el a hirdetésükben,hogy teljesen felesleges,hogy ott legyenek.A különböző termékeik tipusából egyet-egyet kiragadva,képekkel is illusztrál,semmilyen vonzó eleme a tárgyaknak nem megtekinthető a kis méretre zsugorítás miatt.A hirdetésük tele van akció,akciónkat,akciós szavakkal.Na persze kis betűvel az idő intervallum.Ráadásul augusztus végéig tart a határídő.Nyaralni mennének vagy mi?Miért nem akarják,hogy a valóban kedvezményekre váró konyha bútor és berendezés vásárlók azonnal rohanjanak és elköltsék a pénzüket náluk?Mégegyszer:egy akció attól lesz akció,ha egyedi,rövid határidős tehát gyors reakciót generál és megismételhetetlen.Ha annyira tetszik nekik az állandó akciózás akkor legyenek annyira kreatívak,hogy célirányosan és az aktuális körülményeket figyelembe véve "akcióznak".Augusztusig tartó akciót hirdetni lustaság.Ettől nem nő a bevételük.Főleg úgy,hogy a honlapjukon még július végén lejáró akció figyel a kezdőlapon.Külön menüjük van akciókra.Csak erre a nyárra hatot terveztek.Felesleges.A honlapjukkal azon kívül,hogy beleestek abba a hibába mint a legtöbb kis cég(nevezetesen,hogy honlap azért kell,hogy minél többet elmondjunk magunkról.Nem igaz.honlap azért kell,hogy növelje az eladásunkat,hogy pénzt keressen nekünk.Az embereket nem érdeklik a filozófiák,ellenben ügyes honlappal egy látogatóból is vásárlót kell csinálnia a weblapnak) nincs baj.

A Leguán díszállat kereskedés üzenete számunkra ez:Emlősök,madarak,hüllők,halak,ízeltlábúak és minden,ami ezekhez szükséges.
EZEKHEZ??Itt már el is veszett a hitem bennük.Egy kisállat kereskedés nem nevezheti EZEKNEK a kis állatokat!!
ŐK élőlények!!
Funny Pictures

Lehet,hogy csak nyelvtani hiányosságok vagy figyelmetlenség vezetett ehhez a mondathoz de aki pénzt költ reklámra,bárhol és bármennyit főleg ha kisvállalkozás akkor annak a lehető legtökéletesebbnek kell lennie.Abban ilyen hiba nem lehet.Vajon,hogy nézhet ki egy vásárlás náluk?("Szeretnék egy édes,kicsi kis hörcsögöt a kis unokámnak.Eladó:Itt van EZ."..??...nanee).Ráadásul a kereskedésük speciális,így iszonyatosan sok lehetőséget rejt magában az ötletes vevőcsalogatásra,reklámozásra.Amennyiben nem csak egy kötelezően letudott "hiszen mi hirdetünk" mondattal intézik el.

A Nagyi konyhája és sütödéje hirdetése tulajdonképpen egy látens imidzs hirdetés,egy új üzletágról.Csak erről talán maguk a cégvezetők sem tudnak.A konyha és a sütöde ugyanis nem azonos a catering szolgáltatással.Az főz és süt.És menülapról kiviszi a csumit.A hirdetett lakodalom,állófogadás,üzleti és családi vacsorák szervezése és rendezése az catering.Ez egy félreértett reklám,rossz a felület,rossz a mondanivaló és annak "tálalása".Egyedül a logóban a XVIII. századi nagymama figura tetszik.Már csak ehhez kellene igazítani a logó egyéb részeit,például a betűtipust.
A Stonehenge Bankház hozza a szokásos hiteles hirdetések alap tipusát(piacvezető..kedvezőbb..akár 24 óra alatt..megelőlegezzük..).A honlapjuk egy dinamikus,fiatalos,határozott céget mutatnak.Lassan egy évtizede dolgoznak a szakmájukba.Ideje lenne ennek megfelelő reklám stratégiát kialakitani.És személy szerint nekem a bankház neve és logója sem tetszik.Sejtem én,hogy a névválasztással már anno egy stabil,határozott,időtálló,erős képet akartak sugározni de nem gondolkodták túl magukat.Az emberek számára a stonehenge nem egy bankház.És nem is kell erre törekedni.A magyar szókincs a leggazdagabb a világon,van benne ennél ezerszer megfelelőbb kifejezés az általuk sugározni kívánt képre.És a javaslat még egyszer..óriás multicégek,bankok,stb nem félnek több évtizedes nevüket,logójukat lecserélni egy jól megkoreografált arculatváltással.Lassan itt lenne az ideje a menedzsmentnek ezen elgondolkoznia a Stonehenge bankháznál.Hirdetésük nem feltétlenül rossz,de semmitmondó.Ettől nem fogják őket választani a több tucat hasonló közül.Vagy ők nem egy a sok tucatból?..:)..nos,ez az ami nem derül ki a hírplakát-beli reklámjukból.
A Kocsi csárda hirdetéséből a logójuk a legjobb.Szépen eltalált,talán még autentikus mondanivalót kreatív formába öntve megjelenítőnek is nevezhetnénk.Aztán ennyi.A hirdetésük összecsapott,értelmezhetetlen .Patkó Bandi utazás csomag??uhh...kiszámoltam..a négy főre tervezett "akciós" csomagjuk 185 000 forintba kerül egy hétre.Hova is kellene mennie egy négy fős családnak 185 rugóért nyaralni?ja...Zamárdi felsőre...de ez csak a reklám legeslegalsó sorából derül ki ami "természetesen" a legkisebb betűvel van szedve.185 000 forintért a Balatonra.Ebből simán kihoz egy internet elé ülő családfő egy horvát tengerparti szállást.Még fagyira is marad...Ráadásul a négy főre kitalált utazási csomagja a Kocsi csárdának igy folytatódik:Az ajánlat két fő esetén külön megegyezést igényel?He????Akkor mi a fenéért nem talál ki a marketingesük egy két főre szóló csomagot is.Logikus ,ha a négyfős csomagot két fő venné igénybe(ugyan miért,ezt se értem) és az más árral bír akkor az már NEM AZ a csomag.
A Kocsi csárda honlapján kiderül,hogy róluk irt ám az Usa Today!Igaz,pár sort,de ha már ez mérce akkor illene felzárkózni az elvárásokhoz reklám és marketing kommunikáció területén is.Vajon meglovagolták e a lehetőséget?Az üdülőfalu kimondottan tetszetős de javaslom a cégvezetőknek,olvassák el az idegenforgalomról szóló legfrisebb adatokat a szállás tipusok tekintetében és gondolkozzanak el egy stratégián.Az Usa Today négy sora szép eredmény de kevés a pénzes külföldi turista idecsalogatásához.Ők lesznek a célcsoport vagy a hazai vendégek?Az "incentive ajánlat" helyett javasolnám a "csapatépítő hétvége" program nevet..ha már csárda...
A Kimmel képkeretező családi vállalkozás hozza a szokottat.Állandó hirdetésük évek óta változatlan formájú.Lehetne ám a tradicionális családi cég állandóságát megtartva igényesebb reklámmal is előrukkolni!De ha nem ezek a hirdetések hozzák a vásárlók nagy részét akkor minek ilyenre költeni?(a Gerilla amúgy nagy szimpátiával kezel minden hagyományos,családi gyökerű kisvállalkozást akik tovább viszik a kézművesipar legszebb örökségét).
A Reg-Att 2005 Bt.pénztárgép és mérleg szaküzlet logója kimondottan jó..lenne..ha nem zsúfolnák tele és nem szerepelne benne egy tradicionális mérleg és kassza ábrája fölött egy rossz cégnév egy évszámmal.2005.Ha a régi arculatú céget kivánnak mutatni az sehogy se passzol a cégnévvel.Nem kell feltétlenül a cég nevének és az üzlet nevének egyeznie.A vevők nagy részét amúgy sem az érdekli milyen bt. neve van a számlán.Ráadásul a megadott email cím egy teljesen más cég nevére szól.Most akkor mi vaaaan??
A Hard-Cash Bt. hitellel foglalkozik és ezt egy stilizát oklevélen látta kifejezni a legjobban.A választott bevezető mondatuk"I.e. előtt is tudták az emberek,hogy pénz,pénz és pénz kell mindenhez".
alapvetően rossz és hiányos ismeretekre utal.Mert "I.e." azaz időszámitásunk elött olyan távolra nyúlik vissza a történelem,hogy abba bőven belefér nem kevés évezred amikor a pénz még nem is létezett.Másrészről a "pénz,pénz és pénz" szófonat egy XVII. századi olasz hadvezér,Montecuccolli nevéhez fűződik aki e kijelentését a háború vonatkozásában tette.Innentől kezdve elhiggyem,hogy jobban értenek a hitelekhez bárkinél?Felületes ismeretek,összecsapott munka.Pont nem ezt keresi a kuncsaft.
A Függönyház(úgyis mint "Az igényes kelmék otthona") ilyen igénytelen reklámot nem engedhet meg magának.
A Car Pitt,a Gábor ablak,a Tutti-Autó,a Black Jack söröző,a Kapos autó,a Csavar-Ász,a Triola hangszerbolt és a Step by step cipőbolt reklámja passzol ehhez a gyenge színvonalú kiadványhoz.

A lapszám legnagyobbat tévedő hírdetője azonabn az Írisz Fodrászcikk üzlet.Ők nem csak kétszer adták fel ugyanazt a hirdetést kis különbséggel egy lapban hanem ráadásul evidens,hogy a célcsoportjuk abszolút nem ilyen lapokból tájékozódik és vásárol,választ magának partnert.Üzenet az Írisznek:ha mindenáron reklámozni akarnak,komolyan mondom,ingyen adok két ötletet is nekik,de ez olyan szinten felesleges és pénzkidobó reklám amit nem is érdemes minősiteni.

A legnagyobb lehetőség és fantázia pedig a Csoda-csali Horgászbolt hirdetésében van,akik ezt nyilvánvalóan még nem ismerték fel.Mert a hasáb reklámjuk a hozzáértőknek se mond sokat.Amur l'amour??Hm..:))).Ezt a terméket érdemes lenne a benne rejlő kreatív lehetőségekkel reklámozni.
A remélhetőleg kreatívabb jövőt idézve,ezt a horgász üzletnek küldöm:

Nincsenek megjegyzések: