2008. július 18., péntek

Kozmetikázzunk egy hirdetést..

A somma.hu életmód rovatában akadtam rá egy iskolapéldájára az összecsapott,a kisvállalkozások nyilvánvalóan szűk marketing költségvetésének rossz kihasználásával elkészült hirdetésre.
Igen,nyilvánvalóan hirdetés mert az írásban konkrét üzlet nevek,személyek és elérhetőségek is fel vannak tüntetve.Az ilyen típusú fizetett riportok elég elterjedtek az írott és az elektronikus médiában főleg vidéken,ahol a helyi cégek az általuk legnagyobb közeghez szólónak tartott felületen ecsetelik termékük,szolgáltatásuk szükségességét.A baj ezekkel a tipusú hirdetésekkel,hogy a hirdető cég rosszul használja ki a sok pénzért kínált kevés felületet.Sokszor olyan infokkal töltik meg a rendelkezésre álló keretet amivel ugyan kielégítik a hol vagyunk,kik vagyunk,miért vagyunk "szentháromságot" de semmivel sem kerülnek közelebb ahhoz,hogy a megszokottnál többen vegyék igénybe a kínálatukat.Pedig az ösvények amiken minden vállalkozás célját-a minél több bevételt hozó tevékenységet-elérhetjük ott vannak az orrunk előtt.

A kritika alá vett hirdetés a következő:

http://www.somma.hu/konnyu/eletmod/ingyenesen080704/

A cikket író illető fogalmazási stílusa kisebb hiányosságokat mutat az egész hirdetés alatt.Kezdve a címmel ami nyilvánvalóan becsapja az olvasókat illetve a későbbi kuncsaftokat.
"Ingyenesen védheti bőrét!"
Nem igaz.A bőrödet kozmetikai kezelésekkel,kozmetikumokkal,naptejjel,stb védheted ami mind pénzbe kerül.Persze,hiszen a szakemberek akik termékeikkel,szolgáltatásaikkal a bőröd védelmét segítik pénzből élnek.Ez így van jól.A magyar reklámpiacon még mindig a legerősebb hívószó az ingyenesség pedig nyilvánvalóan ostobaság.Nem hiszem,hogy a cégeknek szégyellniük kellene ha szolgáltatásaiknak ára van.Ez természetes.A reklámoknak,marketing akcióknak nem arról kell szólnia,hogy az ingyenesség látszatát keltve tömegeket rántsanak magukhoz egy adott időszakban hanem,hogy minél jobb,profibb arcát mutassa a cég amivel a már meglévő törzsvevői mellé újabbakat szerez.
Pár sorral lejjebb már kiderül,hogy ami ingyen van,az egy felmérés egy megfelelő berendezéssel a bőr állapotáról.Ami nem ugyanaz,hogy ingyen védheted a bőröd.Az csak egy olyan információt közöl veled ami alapján majd megvásárolod a kozmetika azon szolgáltatását vagy egy terméket a kínálatukból amivel megvédheted magad.
Az alapgondolata a Woman's World kozmetikának,hogy egy ilyen információ megszerzésének díjmentes elvégzésével egyéb szolgáltatásainak igénybevételére ösztönzi az érdeklődőket jó.Csak pont a lényeget hagyják elveszni.
A bevető második mondata tartalmazza az utalást arra amiről valójában szólnia kellene a hirdetésnek persze csak akkor ha a cég pénzt szeretne keresni és nem pusztán emberbaráti szeretetből költ reklámfelületre.
A bevezető után a honlap struktúrájából adódóan egy webes reklámfelület töri meg az írást.Egy rövidke klipben életmód javító terméket kínálnak.Ráklikkeltem,utánanéztem a fellelhető adatok szerint a klipen hirdető cégnek nincs köze a Woman' World tevékenységéhez.Kérdezem..egy profi összeállítású hirdetésnél nem kellett volna aW'W-nek kihasználnia,hogy a Somma ilyet is kínál?Mehetett volna a saját magukról szóló írás alatt egy saját magukról szóló klip is.
A lényegi írásból kiderül,hogy a W'W kozmetikának van egy olyan berendezése amivel sikeresen pontosíthatja a saját célpiacát,hiszen az adatok alapján a kozmetikus felmérheti,hogy a betérő vendégek többségének milyen típusú a bőre vagyis milyen termékekkel kell feltölteni a polcát,hogy a többség igényét kielégítse a bőrvédelem területén.Vajon a kozmetika felkészült arra,hogy ha a mért adatok igényei eltérnek a készletétől azokat gyorsan pótolja?Mert a vevő akkor vevő ha pénzt hagy a kasszában.Van a cégnek egy felmérése a hazai bőrtipusok gyakoriságáról,hogy azonnal kész legyen minden embernek a legmegfelelőbbet átnyújtani a vizsgálat után?Ez nem derül ki a hirdetésből.
Sőt..mintha épp maguk ellen dolgoznának.Felhívják a figyelmet arra,hogy a vizsgálat 15 percig tart de célszerű bejelentkezni a várakozást elkerülendő.Magyarul,jöjjön be,üljön le,15 perc,megvizsgáljuk és viszlát?Esetleg a vizsgálat után talán ajánlanak valamit..
Nem,egy ilyen max 15 perces vizsgálat tökéletesen alkalmas arra,hogy a várakozó ügyfélből vevőt varázsoljunk.Képzeljük el,milyen kellemes,profi és kedves képet tudnánk kommunikálni a kozmetikánkról ha a várakozás alatt beszélgetésbe elegyednénk az érdeklődőkkel,tanácsokat adnánk már a vizsgálat előtt,a nagy melegben leültetnénk,egy pohár hideg vízzel kinálnánk..esetleg..elolvasva a Woman's World honlapját..az egyéb szolgáltatásainkat is reklámoznánk.Akár kupont kedvezménnyel az angol tanfolyamunkra("Mennek nyaralni az idén?Igen?Tengerpartra?Akkor nemcsak naptejre lesz szükségük amiből természetesen a vizsgálat után a legjobbat tudjuk önnek kínálni hanem esetleg nyelvtudásra.Beszél idegen nyelven?Az ember elég kiszolgáltatott külföldön nyelvismeret nélkül.Tessék,itt egy X % kedvezményt nyújtó kupon a cégünk egy másik szolgáltatásához,angol nyelvtanfolyamhoz.),akár egy kis gyakorlati bemutató("megmasszírozhatom egy kicsit amíg a vizsgálatra vár?Jólesik?Tudta,hogy nálunk ön is elsajátíthatja a shitzu masszázst?Stressz oldásra a legjobb!De még jobb ha elvégzi a tanfolyamunk és hazamegy a férjéhez...Na?Érdekli?:.)..itt egy kedvezményes kupon,gondolja át..),stb.Miért nem használja vajon ki ezt a hirdető?Tényleg csak mert kényelmesebb neki ha nem tolonganak a vizsgálatra várva?Közben olyan lehetőségeket veszít amivel vevőket foghatna.
A nap mindenkit ér.Kozmetikába viszont az emberek fele jár.A nők.Kiket lehet a hölgyeken keresztül még elérni?A gyerekeket.Minden anya költ a gyermeke biztonságára.Történetesen naptejre,bőrvédelemre is.Sőt..egy tinilány lehet akár később is a kozmetika törzsvendége is miután az anyukája egyszer elvitte egy bőrállapot felmérésre a nyaralás előtt..csak ügyesen kell megszólítani a célközönséget.Épp ezért hamár az internetet használja a Woman'World akkor ötletesebb lett volna ha olyan fórumokon jelenik meg ahol konkrétan családanyák fórumoznak,beszélgetnek.De hatékonyabb lett volna ha megirt cikket egy UVB sugárzás adatairól szóló jelentés mellé rakatják a szerkesztőkkel.
És még egy észrevétel..ha valaki hozzánk ér-mint például egy kozmetikus-akkor az egy bizalmi kérdés.Ha az ügyvezető asszony a nevét és privát elérhetőségét adja a hirdetés mellé(nagyon helyesen!!) akkor szerencsésebb lett volna,ha az arcát is látjuk a számítógépet kezelő úriember helyett.Ez egy nagy bizalmat sugárzó gesztus és nem mellesleg mind a hölgy nevét,mind az arcát a profi bőrápolással azonosítják.És mivel gondolom ebből él ez a legfontosabb egy városi célpiacon.
Nem tudom,hogy a nevezett cég él e hasonló lehetőségekkel vagy elolvasva a kritikát legközelebb profibb lesz a hirdetéseinek,kommunikációjának megjelenítésében de ha nem akkor a reklámra költött pénz kidobott összeg lesz.
A somma.hu pedig esetleg egy szebben és helyesebben fogalmazó kollégával és egy ötletcsomaggal egy tartós és elégedett,adott esetben többet is fizető ügyféllel gazdagodna.

Nincsenek megjegyzések: